Kan ik met een mwd hbo diploma werken als je een strafblad hebt?

Als je een strafblad hebt.Voor winkeldiefstal,alcohol achter het stuur.Kan je dan aan werk komen met een hbo diploma mwd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Ja dat kan. Er zijn mensen die in de gevangenis hebben gezeten en nu als maatschappelijkwerker werken. Gewoon eerlijk zijn als ze je willen natrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
bron
Het is natuurlijk niet echt een aanbeveling, maar hangt ook af van de frequentie. Als je veelvuldig voor dat soort misdrijfjes bent gepakt, zal je weinig kans maken, ook al mogen ze je daar niet formeel op selecteren. Zou het gewoon eerlijk vermelden en dat je juist omdat je die dingen gedaan hebt, weet hoe het is en daarom ook dat je zoiets niet moet doen goed kan overdragen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan welk werk je precies wilt doen. Voor een aantal beroepsgroepen mag de werkgever niet bepalen aan welke eisen je moet voldoen mbt je VOG maar is dit vastgesteld. Bijv:

75. (Gezins) voogd bij voogdij-instellingen, reclasseringswerker, raadsonderzoeker en maatschappelijk werker
Functionarissen binnen dit profiel zijn belast met de zorg voor het welzijn en de veiligheid van de aan hun zorg toevertrouwde personen, waaronder minderjarigen. Eén op één relaties kunnen zich voordoen, waarbij sprake kan zijn van een (tijdelijke) afhankelijkheid. Het risico is aanwezig van zedendelicten, geweld of het op andere wijze in gevaar brengen van de veiligheid van de aan hun zorg toevertrouwde personen.
Zij gaan om met gevoelige informatie en zijn bevoegd om systemen te raadplegen waarin vertrouwelijke gegevens zijn opgeslagen. Door het omgaan met en het toegang hebben tot gevoelige en vertrouwelijke informatie bestaat het gevaar van misbruik van deze gegevens en het lekken van informatie. Het risico van afpersing en chantage is aanwezig. Verder kunnen zij toegang hebben tot contant en giraal geld, waardoor het gevaar bestaat van diefstal of verduistering.

Bij sommige (beroeps)groepen heeft de werkgever echter niet de vrije keus om te bepalen op welke categorieën de werknemer gescreend wordt, maar zijn de categorieën al vastgesteld door de dienst Justis. Ook kan Justis bij deze (beroeps)groepen afwijken van de reguliere terugkijktermijn van vier jaar. Dit omdat een VOG voor die (beroeps)groep bijvoorbeeld wettelijk verplicht is. Zo heeft elk van de volgende groepen een unieke screeningscombinatie van screeningscategorieën en het aantal jaren dat wordt teruggekeken; het screeningsprofiel.

Hier valt bijv onder: (gezins)voogd bij voogdij-instellingen, reclasseringswerker, raadsonderzoeker en maatschappelijk werker

Dus: wat voor werk wil je doen of om wat voor werk gaat je vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is alleen als je een geweldsmisdrijf of een pedofiel bent. Maar wat stelen uit een winkel valt daar echt niet onder.
ronron1212
11 jaar geleden
Ook dat kan een reden zijn ligt er aan wat je moet doen Arnhem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Arnhem daarom vraag ik wat het werk is....
Ja dat kan maar het hangt wel van een aantal factoren af.
Als jij, door deze vergrijpen, bij je sollicitaties onbetrouwbaar overkomt word ie nooit aangenomen.
Als je door ze te verzwijgen onbetrouwbaar overkomt kan je zelfs ontslagen worden.
Ik heb zelf een tijd in de forensische jeugdpsychiaterie gewerkt waar wel mensen met een strafblad werkten.
Zij waren voor de jongeren daar aan één kant een voorbeeldrol omdat je dus wél iets kan bereiken na een strafblad maar aan de andere kant begrepen zij de gedachtengang van de jongeren daar ook beter omdat zij zelf ook op die manier gereageerd hebben.
Dat is een enorme meerwaarde in behandeling dus het kán ook in je voordeel werken.
Ik zou wel eerlijk zijn maar goed uitdenken hoe je ergens op reageert.
Succes!