Hoe belangrijk is een schooldiploma als je heel graag zangeres wilt zijn?

Zo stopt Roxeanne Hazes met school. Het lijkt mij prima, want lukt het zingen niet, kan je altijd nog andere opleidingen doen. Of mis ik nog wat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat het er ook van af hangt hoe belangrijk die opleiding voor haar is. Als zij daar niks meer bij voelt, moet ze sowieso ermee kappen, of ze nu zangeres wilt worden of niet. Tenslotte moet je doen in je leven waar je je happy bij voelt. Misschien wordt ze van andere opeldingen uiteindelijk minder rijk, maar dan doet ze wel wat ze leuk vindt. Gewoon doen wat haar hartje haar ingeeft dus... Zoals je zegt: er zijn zat opleidingen, zat kansen.

Pas als je je eigen geld kunt verdienen met zingen, is het raadzaam om te stoppen met school of werk. Niemand zit te wachten op ongeschoolde barbiepopjes die denken dat ze Aretha Franklin zijn. En als ze dan toch niet succesvol blijken te zijn, handje op houden bij het UWV? Zo werkt het niet in de normale maatschappij

Heel dom om die school niet even af te maken. Het kind zit in Havo 4, dus ze is bijna klaar. Later nog een opleiding gaan doen is heel moeilijk.

Ik heb het idee dat Roxeanne Hazes een diploma al niet echt nodig heeft, die hoeft in principe al niet meer te werken.(Erfenis). Echter toch is het altijd verstandig om wel een diploma te halen. Heb je altijd iets om op terug te vallen en je bent nog zeer dus algemene ontwikkeling is ook niet onverstandig. Als je al geld verdient met je eigen cd's en er veel tijd in steekt dan kan het ook verstandiger zijn om te stoppen met school. Het licht er maar net aan wat voor een contract je hebt met je platenmaatschappij. Hoeveel cd's je nog verkoopt. Hoeveel optredens je per maand kan verzorgen. Dit alles bij elkaar dat Roxeanne makkelijk kan stoppen met school. Echter gezien haar algemene ontwikkeling had ze van mij school moeten af maken. Helaas voor haar/Gelukkig voor mij heb ik daar niks over te zeggen. Toegevoegd na 1 uur: Kort maar krachtig : Tuurlijk kan ze stoppen met school, geld is er al zat. MAAR VERSTANDIG IS DIT ECHT NIET ! Een mense moet zichzelf ontwikkelen om sterk te staan in de maatschappij. Alleen daarom zou ze haar school al af moeten maken. En eventueel zelfs een extra vervolgopleiding volgen.

Ja, maar voordat je aan een opleiding begint, moet je wel dus even je HAVO afmaken. Anders moet je dat op latere leeftijd nog inhalen en dan kun je bijna weer op nieuw beginnen omdat de stof veranderd is en jij al weer de helft vergeten bent. Als je het papiertje eenmaal hebt..... Daar naast is het ook een fijne leeftijd om met leeftijdsgenootjes om te gaan en alle dingen samen te doen die daar bij horen, denk maar bijvoorbeeld aan je examentijd, en later je examen feest. Verder kan het geen kwaad voor je algemene ontwikkeling. Niet alleen qua kennis, (bijvoorbeeld behoorlijk Nederlands schrijven) ,maar ook voor je sociale ontwikkeling en kennis van de maatschappij. Dus samengevat: school is belangrijk!

In het geval van Roxeanne is het niet zo belangrijk, ze komt toch wel in een gespreid bedje terecht. Haar hand ophouden bij het UWV zal niet snel nodig zijn. Ze houdt haar handje wel op bij de notaris. Voor sommige zangopleidingen heb je misschien wel een diploma nodig om te worden toegelaten (bijv. rockacademie?) Maar ook dan biedt geld de oplossing in de vorm van prive lessen. voor haar algemen ontwikkeling zou het wel goed zijn, maar zeg nou zelf wat heb je aan geschiedenis als je zangeres wil worden en de kans dat je ooit moet werken klein is. Alle andere zangeressen, die geen erfenis hebben: zou ik zeggen afmaken die opleiding!

Ik vind het persoonlijk niet verstandig. Stel ze verdient nu wat, over het graf van haar vader, heeft een ander uitgave patroon. Daar gaan ze vervolgens naar leven, dan ineens verkopen haar cd's niet meer en dan ben je ouder, duur huis, dure auto, en geen diploma's. Maar goed dat is mijn mening.

Over het algemeen : ontzettend stom. De kans dat je ook daadwerkelijk een beroemde danwel goedbetaalde zangeres wordt is minimaal, zelfs als je op enig moment een eendagshitje zou hebben. Zelfs een succesvolle CD geeft geen garanties voor de toekomst. Het geval dat je noemt echter is natuurlijk iemand die wel ongeveer de juiste kruiwagens heeft in een circuit waar naar de zangkwaliteit niet zo heel nauw geluisterd wordt, haar komaf eigenlijk bijna belangrijker is dan haar talent en vermoedelijk heeft ze sowieso al genoeg om van rond te komen. Dat is dus geen goed voorbeeld voor een gemiddeld doorsnee meisje met zing-ambities. Zij zou vermoedelijk nog er van kunnen leven als ze geen twee noten zuiver kon zingen. Feitelijk teert ze gewoon - of probeert dat althans - op het succes van wijlen haar vader. Natuurlijk kun je als het zingen niet lukt altijd nog iets anders proberen, maar met een degelijke onderbreking in je schoolloopbaan / carriere maak je over het algemeen niet direct een geweldige indruk bij potentiele werkgevers later.

Het lijkt mij heel belangrijk om je toch een beetje te ontwikkelen en in ieder geval wat algemene kennis op te doen. Ook als zangeres moet je je koppie er bij houden met contracten, perscontacten, andere mediauitingen. Ik zou niet graag alles zomaar aan anderen overlaten zonder ook niet zelf een vinger aan de pols te houden. Vertrouwen is goed maar vertrouwen met nadenken erbij is beter. En inderdaad, gaat het mis dan heb je iig nog iets om op terug te vallen.

In zoverre belangrijk; het zegt iets over je niveau. Of je er wel of niet iets mee doet is een tweede.

Of een (havo) diploma veel bijdraagt aan je algemene ontwikkeling is maar zeer de vraag. Ook een leerschool "door het leven" kan waardevol zijn, denk maar aan alle nu inmiddels ouderen die met slechts lagereschool of ulo er toch uitstekend gekomen zijn. Toch, als je wilt zingen en een goede zangles wilt...dat kost OF heel veel geld OF je gaat naar een conservatorium....en dan is HAVO verplicht. Daarnaast kon je wel eens tegen nederlandse wetgeving aanlopen....iets met leerplicht en "startbewijs" . Met een inschrijving bij het conservatorium voldoe je dus aan die plicht.

Een diploma is een bewijs dat je bepaalde vaardigheden kan, en het zou helemaal niet slecht zijn als Roxeanne de laatste jaren, vooral met talen, toch nog even af zou maken...

En wie gaat de rekeningen betalen wanneer je zangcarriere mislukt? Waar kan je terugvallen? Lijkt me dus eigenlijk niet zo zinvol om je diploma niet te halen.

Je hebt geen diploma nodig om een (beroemd) zangeres te worden, wat je nodig hebt is talent en veel geluk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100