Ik zit in Nederland op school, maar wil verhuizen naar Duitsland

Nu weet ik dat stufi wel gewoon doorgaat, maar hoe zit het met de OV-studentenkaart? En kan iemand enige voor en nadelen opnoemen van Duitsland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je OV-kaart hou je gewoon en kan je evt. gebruiken om in het weekend naar NL te reizen. In Duitsland zul je een eigen Bahncard oid moeten regelen. Als je in Dld als student staat ingeschreven, kun je meestal in die stad/omgeving goedkoper reizen.

Het levensonderhoud en auto's zijn in Duitsland goedkoper. De ziektekostenverzekering is veel duurder. Ze praten er Duits (duh), zijn wat formeler, maar over het algemeer (zeer) correct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je Ov kaart mag je kiezen of uitbetaald of in het weekend in Nederland reizen. Voor en nadelen over het wonen en leven in Duitsland is voor een ieder persoonlijk. Ligt er een aan hoe je jezelf opstelt en hun manier van leven wil aanvaarden.