Kan in in Engeland studeren zonder tweetalig onderwijs?

Ik zou heel graag later in Engeland studeren, maar mijn middelbare school biedt geen tweetalig onderwijs aan, kan ik dan alsnog later in Engeland studeren? (Bijvoorbeeld bij: Oxford of Cambridge)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja. Tweetalig onderwijs is geen ingangseis voor en dergelijke universiteit. Je Engels moet goed zijn, aan te tonen door een negen of tien op je eindlijst plus een C certificaat zoals cambridge Engels certificaat (bijv. Cae). Overigens moet je zeer hoge cijfers wil je binnenkomen daar dus je kan je daar beter druk om maken dan om het missen van tweetalig onderwijs.

Toegevoegd na 50 seconden:
Er staat per ongeluk een c voor het woord certificaat, dat hoort er niet te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar haal je vandaan dat je een 9/10 moet hebben? Wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9/10 zeg ik niet letterlijk voor alle vakken, maar cum laude VWO hebben is een absoluut minimum voor Oxford. Maar ik ken verhalen van mensen die dergelijke cijfers hadden en nog er niet doorheen kwamen.
Voor het vak Engels geldt dat Cambridge, 'hoge cijfers' eist voor het vak Engels. Gezien ze minstens een achten en negens verwachten (zie hieronder) op je lijst, lijkt me vanzelfsprekend dat een zeven niet genoeg is (http://www.study.cam.ac.uk/undergraduate/international/requirements.html) Een VWO lijst met een keurige zeven gemiddeld is echt kansloos!
Cambridge is iets soepeler, een gemiddelde van 8 tot 8.5, met ongeveer drie 9s in kernvakken. Van de mensen die zich aanmelden vanuit Nederland wordt ongeveer 1 op 10 toegelaten. De cijfers zijn dus enkel een eerste drempel. Je zult meer dan dat moeten leveren (ja, dat is nogal een heel zware eis). Oxford kijkt niet direct naar het VWO diploma voor het vak Engels, maar gezien de overige eisen lijkt me een hoog cijfer vrijwel noodzakelijk, met een zes is je kans op toelating niet bijster groot (understatement), http://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate/international-students/international-qualifications# http://www.study.cam.ac.uk/undergraduate/international/qualifications/netherlands.html