Kan ik aanvulling krijgen bij mijn uitkering?

Ik heb een baan gehad van ongeveer 30 uur per week.
Ik heb me daar altijd goed van kunnen redden.
Nu ben ik mijn baan verloren door de crisis en nu krijg ik een uitkering die gebaseerd is op die 30 uur.
Met deze uitkering kom ik nooit rond omdat ik netto ruim 350 euro minder ontvang per maand als toen ik werkte.
Zijn er regelingen die deze uitkering aanvullen tot het minimum? Op dit moment zit ik daar onder.
Wie heeft DE tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Probeer het eens via de link van Postbus 51.

"Wat is het sociaal minimum en wat als mijn uitkering lager is dan dat minimum?

Het sociaal minimum is het bedrag dat u ten minste nodig heeft om in uw levensonderhoud te kunnen voorzien. Als het totale inkomen van u en uw partner lager is dan het sociaal minimum krijgt u mogelijk een toeslag op uw inkomen. De Toeslagenwet vult een aantal sociale uitkeringen aan tot het sociaal minimum."

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, ook voor de link

Andere antwoorden (4)

Gaat u eens langs bij de sociale dienst. Daar kunt u hoogstwaarschijnlijk een bijstandsuitkering aanvragen, die er voor zorgt dat u aangevuld wordt tot het sociaal minimum.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goed antwoord+
er staat een onterechte min hier
Kijk op de site van de nibud
daar vind je tal van informatie wat je kunt doen

Toegevoegd na 53 seconden:
De gevolgen van de kredietcrisis worden voor steeds meer mensen merkbaar. Vermogen wordt bijvoorbeeld minder waard en huizen staan langer te koop. Ook op de arbeidsmarkt zijn de gevolgen van de economische problemen zichtbaarder. Misschien krijgt u, of iemand in uw omgeving, te maken met (dreigend) ontslag.

Voorbereid op een terugval in inkomen
Het verlies van werk is ingrijpend. Naast emotionele en sociale gevolgen, heeft een ontslag ook financiële consequenties. Vaak betekent het dat u (tijdelijk) aanspraak kunt maken op een WW-uitkering. Het is dan belangrijk dat u voorbereid bent op een inkomensterugval en zo snel mogelijk weer grip krijgt op uw geld in de nieuwe situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een goed antwoord+
en hier staat ook een onterechte min
Dat is afhankelijk van de hoogte van de uitkering. Bij het CWI/UWV kunnen ze daar meer over vertellen. Wellicht dat u in aanmerking kunt komen voor een toeslag(toeslagen wet) Dit is afhankelijk van uw leefsituatie en wanneer het totale (gezins-)inkomen onder het voor uw geldende sociaal minimum ligt. Het gaat om een aanvulling op de WW. Sterkte nu en bij het zoeken naar een andere baan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar het UWV en vraag een aanvullende uitkering aan. Die krijg je echter alleen als je ONDER het bijstansniveau zit. Is je uitkering + aavulling nog te weinig om rond te komen, dan zal je moeten bezuinigen.