Welke opleidingen moet je doen om reisleidster te worden??

En is er veel behoefte aan reisleidsters of reisleiders?

Toegevoegd na 3 minuten:
En welk profiel moet je kiezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Hier kun je eens kijken: http://www.ivor-reisbegeleiding.nl/

Er is een MBO opleiding reisleider of een HBO opleiding 'Internationaal Toeristisch management'.
Je kunt op Internet kijken voor een school in jouw buurt.

Criteria zijn:
- Afgeronde middelbare schoolopleiding
- Vervolgstudie (minimaal HBO denk- en werkniveau)
- Kennis van tenminste één moderne taal
- Algemene Werkervaring
- Ruime reiservaring
- Leeftijd vanaf 20 jaar tot 65 jaar

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat profielen betreft vond ik dit:

1. t/m 4. HAVO: alle profielen VWO: alle profielen MBO: niveau 4 Bijzonderheden: Bij een reisorganisatie wordt ook gelet op improvisatietalent, contactuele vaardigheid en talenkennis. Bij de opleiding Steward(ess) /Receptionist(e) / Host(ess): met Engels en bij voorkeur aangevuld met een tweede moderne vreemde taal. 5. en 6. HAVO: profiel N&T, N&G, E&M of C&M+ec/m&o VWO: profiel N&T, N&G, E&M of C&M+ec/m&o

http://www.beroepenkrant.nl/beroepen/827/host-hostess-reisbegeleider.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een hbo opleiding Internationaal Toeristisch Management kun je door te kiezen voor het keuzevak reisbegeleiding zo als reisleider / reisleidster aan de slag. Je hebt dus het profiel Economie en Maatschappij. En mbo opleiding Commercieel Toeristisch Management, daarvoor moet je het vmbo economie doen. Er zijn veel 'jongeren' >20 die het doet, want je komt overal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste reisleiders hebben geen specifieke opleiding gevolgd. Zonder opleiding kun je dus ook prima aan de slag als reisleider. Kan een mooi beroep zijn. Je komt nog eens ergens. echter hou er wel rekening mee, dat het niet dik betaalt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Op alle reizen die ik gedaan heb, ben ik nog nooit een reisleider tegengekomen met een specifieke opleiding.
Vreemde talen kennen, en interresse in het land, cultuur en geschiedenis.
Voor reisleider in Salou of Alanya, moet je vooral de gezelligste kroegen kennen
Het is vaak maar n baan erbij, want de verdiensten zijn slecht.