Zo maar even een aantal voordelen die me te binnen schieten:

- meer persoonlijke aandacht voor het kind;
- minder bureaucratie;
- laagdrempelig contact met ouders;
- hogere betrokkenheid leerkrachten;
- meer keuzemogelijkheid voor ouders.

Ben je ook geïnteresseerd in de nadelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meer persoonlijke aandacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wàs vroeger , jaren 70, kleinschalig. Het hele onderwijs. Toen moest ineens alles gaan fuseren. Scholen werden samengevoegd. Opleidingen verdwenen. Technische school, huishoudschool, VGLO, MULO, alles moest VMBO worden. Grote schoolfabrieken met een heel veel leerlingen. Men dacht dat een bundeling van kennis en docenten tot besparing zou leiden.

Kleinschalig onderwijs heeft minder anonimiteit, minder massa. Meer persoonlijke aandacht. Kleinere klassen.Meer kleine scholen verspreid in plaats van een enorm gebouw.

Ik zou wensen dat het terug zou komen.