Kan een hogeschool van de een op de andere dag het aanbieden van een duaal leertraject afschaffen?

Op veel scholen bieden ze in het 3e jaar een werk en leer traject aan, deze heb ik zelf ook doorlopen.

Een student van 2 jaar later kreeg van de een op de andere dag in zijn 2e leerjaar te horen dat voor zijn opleiding een dual leertraject niet langer meer mogelijk zal zijn.
Kan dat zo maar, kan een school na 2 jaar naar dat doel toe werken, in eens zeggen we bieden volgend jaar geen werk en leer traject meer aan, je wordt verplicht om door te gaan met voltijd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind het ronduit slordig. Dit mag van mij niet zomaar.

Op een hogeschool worden meer opleidingen gegeven en de docenten hebben de scholen ook nodig voor bijvoorbeeld de voltijdopleiding (als ze het goed doen). Dit hoeft dus geen probleem te zijn. Voor het aantal leerlingen is het misschien wel te begrijpen, maar toch niet helemaal. Anders had mijn opleiding met maar 25 leerlingen helemaal niet bestaan.

Ze hadden idd, net zoals hieboven staan, de mogelijkheid moeten bieden om de opleiding te kunnen afmaken en dan geen leerlingen meer aannemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe kan een school dit om uiteenlopende redenen doen. Het is natuurlijk niet netjes...

Beter was geweest om het voor nieuwe studenten niet meer aan te bieden...

Als de vraag groter is dan het aanbod dan kan een economische crisis daar aanleiding toe zijn...