Waarom maken docenten studenten bang voor de opleiding?

Studenten worden vaak bang gemaakt door docenten door middel van: de hele stof opnoemen die het jaar behandeld wordt, door alle op te leveren producten te noemen en door soms zelfs te zeggen dat het een zware opleiding is en dat de helft het bijvoorbeeld niet haalt enzovoort. Waarom doet mijn school en misschien andere scholen dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien omdat de studenten fluitend de klas binnenkomen en dan zeggen 'dat doen we wel even'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te zorgen dat studenten al aan het begin zich ervan bewust zijn dat ze veel en hard zullen moeten gaan werken, in de hoop dat ze dus meteen hard hun best gaan doen, en daardoor meer bereiken dan als ze in het begin het idee hebben dat ze met luiheid en uitstelgedrag ook ver zullen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen kwesties van bang maken maar van informeren over waar je het in de loop van het jaar allemaal overgaat hebben
ronron1212