Als je met de Cito 537 haalt maar je rapport beter is,, moet je dan Mavo of Havo gaan doen...?

Eigenlijk is het een mavo scoren maar omdat ik zelf niet weet wat ik moet doen & mijn rapport veel beter is stel ik deze vraag maar even,,,

Weet jij het antwoord?

/2500

Is er geen havo/mavo klas? Want dan krijg je twee jaar lang voor alle vakken twee cijfers, zo als die voor de mavo geweest zou zijn en zo als die voor de havo geweest zou zijn. Aan het eind van die twee jaar kan je dan kijken welk niveau er beter bij je past. Heb je deze mogelijkheid niet en je wilt wel graag Havo doen dan zeg ik, doe vooral Havo. Het is makkelijker om een stapje 'omlaag' te doen dan omhoog. alhoewel dat ook wel kan.

Ga in ieder geval voor zo hoog mogelijk. Opklimmen is veel zwaarder en vermoeiender dan afstromen. Ik zou kiezen voor H/V brugklas, kun je altijd naar de Havo en misschien zelfs VWO. Ik weet van kinderen die een lagere score hadden dan jij, dat zij zelfs VWO hebben gedaan. Dus...go for it!!

Ik had 24 jaar geleden ook die score, kreeg mavo-advies, maar heb met gemak de havo gehaald. Daarna nog vwo gedaan. Ikzelf vind de Citotoets niet zo veel zeggen. Het is maar een momentopname.

Mijn zusje heeft 536 gescoord, de school heeft haar havo geadviseerd. Ze zit nu op de middelbare school, leerjaar 1 en doet VWO.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100