Als je met de Cito 537 haalt maar je rapport beter is,, moet je dan Mavo of Havo gaan doen...?

Eigenlijk is het een mavo scoren maar omdat ik zelf niet weet wat ik moet doen & mijn rapport veel beter is stel ik deze vraag maar even,,,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (10)

Is er geen havo/mavo klas? Want dan krijg je twee jaar lang voor alle vakken twee cijfers, zo als die voor de mavo geweest zou zijn en zo als die voor de havo geweest zou zijn. Aan het eind van die twee jaar kan je dan kijken welk niveau er beter bij je past.
Heb je deze mogelijkheid niet en je wilt wel graag Havo doen dan zeg ik, doe vooral Havo. Het is makkelijker om een stapje 'omlaag' te doen dan omhoog. alhoewel dat ook wel kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
537 mavo score???? je niet dus, 537 is gewoon gemiddeld/hoog voor havo.

Toegevoegd na 50 seconden:
en als je rapport dan beter is dan kan je makkelijk havo aan

Toegevoegd na 1 minuut:
ik had 542 zit nu VWO maak geen huiswerk en doe voor de rest niks en k ga ieder jaar gewoon over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed om dit met je ouders en met je leraar te overleggen.
Het kan zijn dat je tijdens de cito niet zo'n goede dag had en je daardoor een lagere score hebt dan je eigenlijk zou moeten halen. Het is inderdaad ook goed om te kijken naar je rapportcijfers en andere zaken. De leraar heeft als het goed is een goed beeld over jou en over wat MAVO en HAVO inhoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in ieder geval voor zo hoog mogelijk. Opklimmen is veel zwaarder en vermoeiender dan afstromen.

Ik zou kiezen voor H/V brugklas, kun je altijd naar de Havo en misschien zelfs VWO. Ik weet van kinderen die een lagere score hadden dan jij, dat zij zelfs VWO hebben gedaan. Dus...go for it!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vmboTL/Havo score
Met betere rapporten kan de school jou een havo advies meegeven. Ga daar voor dat ze je dat advies willen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit een havo score, denk wel dat je het aankan als je zelf zegt dat je rapport beter is. mijn score was heeel lang geleden (8 jaar ;P) 543 en ik mocht vwo doen. ook mede omdat mijn rapport beter was dan de score.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook een havo score, mijn cito score was 524 jha je leest het goed 524 en ik zit nu in 5 vwo N&T en N&G...
Als je een goed rapport hebt haal je zeker havo ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw! zeker +
Ik had 24 jaar geleden ook die score, kreeg mavo-advies, maar heb met gemak de havo gehaald. Daarna nog vwo gedaan.
Ikzelf vind de Citotoets niet zo veel zeggen. Het is maar een momentopname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje heeft 536 gescoord, de school heeft haar havo geadviseerd. Ze zit nu op de middelbare school, leerjaar 1 en doet VWO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe ijverig je bent.

Iemand met een heel ijverig karakter en cito 537 rond de Havo misschien wel mooier af dan iemand die de havo doet met een score 540.

Op mijn school was 537 volgens mij ook havo. En zeker als je rapport beter is zou ik naar havo gaan. Je kan altijd nog van havo naar mavo, maar andersom is veel moeilijker!

En wat hierboven staat, het is maar een momentopname.