Heb jij een idee voor een spectaculaire opening met betrekking tot ons eindfeest over zintuigen?

Voor een project op school zijn we bezig met
kijken, proeven ruiken horen en voelen. Als afluiting houden we een eindfeest, en zoeken een idee voor de opening -afsluiting van dit feest.
professor smakeleuk van www.smaaklessen.nl komt
goochelen , we maken tastboxen en er komen diverse kraampjes waar je bijv. cake kunt versieren...
Ook hebben we een grote mond van papier maché gemaakt.
het betreft een school voor zeer moeilijk lerende kinderen van 6 tm 18 jr. Sommigen kunnen erg schrikken van een hard geluid

het zijn ong. 70 kinderen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

laat ze ook zien dat proeven vaak samen gaat met ruiken en zien. Maak lekkere snoepjes met een enge kleur, laat ze proeven zonder zien, laat ze ruiken zonder zien. laat ze proeven zonder ruiken. Op die manier kan je laten zien dat onze zintigen samenwerken. Je kan ook zicht en horen weg doen en ze richting laten bepalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn we de komende weken mee bezig, wat ik zoek is een
spectaculaire opening
voor het eindfeest..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe groot is het gezelschap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo'n 70 kinderen
Even proberen te verplaatsen in de kindergeest, wat ze nu echt leuk zouden vinden.
Ik heb wel een heel leuk idee, maarrrrrrrrrrrrrr.
Neem een afsluitbare bus, breek er een gebroken stinkbommetje in, open de deksel en laat dat door de jongste leerling ronddragen als openings act.
Er zal een golf van reactie door de zaal gaan achter het blikje met de stinkbom aan.
Alle kinderen zullen er nog lang over praten!!
Ben je rond met het blikje dan deksel er op en naar buiten er mee, wat ramen open en klaar!
Volwassenen zullen het wel niets vinden, maar kinderen vinden het geweldig!!
En daar gaat het toch om?
Als afsluiting ga je met het zelfde blikje rond , maar dan met niets er in, laat het de zelfde leerling doen en er zal weer een grote reactie zijn overal waar het blikje komt!
Haal dan uit het blikje een spandoekje met de tekst er op EINDE en laat dat zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best grappig Ed !
maarrrr.......... met de overvloedige regenval van laatst, hing er in school de geur van.................. stinkbommen, als je begrijpt wat ik bedoel, zo af en toe hebben we er last van jammergenoeg. Ik ga dit in ieder geval wel doorspelen aan de rest van de juffen, want het blijft leuk, natuurlijk, en een echte stinkbom stinkt! En hopelijk hebben andere GV leden ook nog leuke ideetjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte stinkbom kan niets tegen op. Ook geen riool lucht!
Doe het voor de kinderen en niet voor de juffen, die stemmen toch tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kom ik vaker tegen, juffen die tegen stemmen, of lastige ouders in de ouderraad....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super idee Ed.
Alweer een nieuwe avatar, het moet niet gekker worden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezeur over dat vingertje.
grapje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede tip.
Iets wat ik altijd erg leuk vond is een experiment met proeven:
Je koopt 3 (of 4, of 5) producten van dezelfde productgroep (chips, cola, winegums, stroopwafels) en geeft ze aan geblindoekte leerlingen met alleen een nummer, geen naam. Ze moeten dan puur op smaak zeggen welke ze het lekkerst vinden, zonder te weten welk merk ze kiezen. Ook nog leerzaam over de invloed van reclames en merknamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben toevallig laatst bijna naar Sencity geweest, dat is een feest voor wat oudere jongeren vanaf een jaar of 15 denk ik waarbij op allerlei soorten manieren je zintuigen worden geprikkeld. Een grappig detail is dat er veel mensen een beperking hebben van een zintuig maar merken zo dat er meerdere manieren zijn om te kunnen feesten..

Wellicht zou je met die organisatie eens contact op kunnen nemen voor tips. Ik kan je niet heel veel meer vertellen want ik ben er niet geweest. Maar er worden naar verluid te gekke dingen gedaan!

lichtshows
trillende vloeren
dj's
proeven en testen van smaak
geuren
tasten

zo gek kun je het niet bedenken of er is iets mee gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets met ballonnen die ze moeten opblazen en kunnen beschilderen.