Heeft er iemand ervaring met welke uitzendbureau's nog hard voor je aan het werk gaan als je de veertig gepasseerd bent?

Ik kom terug uit het buitenland en zoek (voorlopig) eenvoudig werk. Ik ben bezig met een opleiding en heb andere plannen, maar de eerste periode moet er gewoon verdiend worden. Ik ben inmiddels 43, en stuur elke dag een sollicitatiebrief weg, vooralsnog zonder veel succes. Een goede tip met betrekking tot het juiste uitzendbureau zou me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uitzendbureaus proberen aanvragen die ze krijgen te plaatsen bij de mensen die zich hebben aangemeld bij hun of proberen mensen te vinden die ze hierop kunnen plaatsen. Het is geen werk zoek bedrijf dat alleen voor jou aan de gang gaat dus dat is jammer. Je kunt ook zelf actief zoeken via advertenties
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was me bekend. Maar je gaat niet voor niks naar een uitzendbureau; het doet iets voor je, zoals jij iets voor hun doet. En reageren op advertenties is precies waar ik steeds mee bezig ben, en wat dus niks oplevert.
ronron1212
12 jaar geleden
Het uitzendbureau probeert je alleen te matchen met hun aanbod dus met waar zij vraag naar hebben bij hun klanten of nieuwe klanten. Het is geen arbeidsbemiddelingsbureau. Het is een commerciele organisatie die geld wil verdienen aan mensen uithuren waar vraag naar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was me allemaal duidelijk. Allemaal. Nogmaals, jij doet wat voor het uitzendbureau: een arbeidskracht zijn en ze aan je laten verdienen, en zij doen wat voor jou: het matchen, als er te matchen is. Dát matchen noem ik het harde werken wat zij voor jou doen, en natuurlijk voor zichzelf. Het voordeel van een uitzendbureau is dat je begint met je persoon, niet met tekst: brief en c.v. Als ik reageer op advertenties, zelfs als ik ook bel, blijft het bij een indruk op basis van tekst, niet op basis van mijn persoon in persoon, en dat is een groot nadeel als je c.v. niet geweldig is, zoals bij mij. Mijn kans ligt dus in de directe presentatie van mijn persoon. Mijn uiterlijk, mijn spreken, mijn mensenkennis, levenservaring, dát is het kapitaal dat ik te verzilveren heb. Op grond van die indruk werken ze harder voor je, dat is althans mijn ervaring van lang geleden. Je brengt je kapitaal bij hun onder, en op basis daarvan beginnen zij te zoeken naar investeringsmogelijkheden. Op voorwaarde dat zij zich niet laten leiden door leeftijdsdiscriminatie en andere beren op de weg. En dat was dus ook mijn vraag: of er mensen zijn die uit ervaring weten welke uitzendbureau's zich niet laten mis/afleiden door je bouwjaar. Omdat er inmiddels zoveel zijn, en als ik ze allemaal af moet gaan heb ik nog veel meer werk dan me sowieso al te wachten staat bij terugkeer naar Nederland. Ik wil niet bekvechten, ik wil alleen antwoord op mijn vraag. En als dat er niet is, dan is het er niet.
ronron1212
12 jaar geleden
Een uitzendbureau is niet de gene die je aanneemt dat is de klant en die moet het uitzendbureau betalen en die betaald jou. Het uitzend bureau kan jou misschien wel goed vinden en jou cv door spelen naar klanten met een mooi verhaal . Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de klant jou uitnodigt voor een gesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed verhaal via iemand die dat met het gewicht van zijn of haar functie kan overbrengen en het baseert op een ontmoeting met jou is meer dan geen verhaal. Het is gewoon een grotere kans. Geen garantie. Dingen zijn niet zwart wit. Meestal grijs. Overigens, mijn ervaring is anders, niks gesprek met werkgever. Gewoon: gesprek met intercedent van uitzendbureau, telefonisch akkoord van desbetreffende bedrijf, en volgende dag daarheen, aanpakken. Betrof eenvoudig werk, geen functies waar hoge scholing voor nodig is. Wat ik nu voorlopig ook zoek. Misschien is dat in de tussentijd veranderd. In dat geval: wederom eerste alinea.
ronron1212
12 jaar geleden
Dat gebeurd zelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed. Jouw ervaring is anders. Hierbij laat ik het.