Afgestudeerd en dan. Als je wil doorstuderen (WO of deeltijd), heb je dan nog recht op studiefinanciering en OV?

Ben netjes binnen 4 jr afgestudeerd op het HBO.
En maakt het daarbij verschil uit als je wil doorstuderen voor een WO-master (plus pre-master evt.) en een deeltijd studie? Heb je met een deeltijdstudie ook recht op een OV-studentenkaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Afhankelijk van de master (zit er een doorstroomjaar bij?) heb je in ieder geval recht op nog één jaar je OV-kaart. Als je dit aanvraagt en je wil geen lening aangaan, moet je de '' lening' op een nullening zetten, dan krijg je alleen het OV.
Omdat het per master kan verschillen, doe je er goed aan om bij een serviceloket langs te gaan. De mensen die hier zitten kunnen alles samen met je doornemen zodat je zeker weet dat je na je studie niet voor verrassingen komt te staan.

Onderstaand een link waar alle verschillende servicekantoren terug te vinden zijn, incl. adressen en openingstijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Al die vragen worden netjes beantwoord op de site van de
IB-groep. Zover ik het lees heb je in alle gevallen recht op studiefinanciering, en een OV studentenkaart.
Ze hebben ook een helpdesk waar je heel goed je vragen kunt stellen. Ik heb er prettige ervaringen mee.