Wat kan ik bespreken tijdens mijn vergadering?

Ik studeer commerciele economie. En wij doen een project waarbij wij een denkbeeldige webwinkel moeten oprichten en daarvoor moeten wij financiele plannen en organisatie plannen en dergelijke maken.

Wij hebben al een plan van aanpak gemaakt met daarin een taakverdeling?

Wij moeten echter vergaderen en ik kan alleen als agendapunten bedenken: notulen vorige week, voortgang project. Wat zouden wij nog meer kunnen bespreken?

Weet jij het antwoord?

/2500

rondvraag eventuele ideeen

Deadlines Tussentijdse evaluatie Wie beheert het plan van aanpak en houdt iedereen op de hoogte? Leuke studie he? Mijn dochter doet het ook ;)

1. Opening 2. Ingekomen stukken en mededelingen 3. Notulen vorige vergadering (inclusief actiepunten) 4. Onderwerp 1 5. Onderwerp 2 6. Onderwerp 3 7. Onderwerp …. 8. …. 9. Wat verder ter tafel komt 10. Samenvatting besluiten 11. Samenvatting actiepunten 12. Rondvraag 13. Volgende vergadering 14. Sluiting Toegevoegd na 19 minuten: 1 van de onderwerpen is dan de inhoud van het plan van aanpak 2e kan zijn de taakverdeling over wie welke onderwerpen tot zich neemt. 3e kan zijn wie de review doet van welk onderwerp etc. etc.

Als agendapunt zou je kunnen opnemen: Opgeborrelde ideeen van deelnemers aan het project. En een evaluatie tot nu toe: wat ging goed, wat moest beter. Daaruit vloeit voort het punt: Hoe gaan we verder? Kan iedereen voldoende verder met zijn/haar taak? Wat heb je nog nodig? Rondvraag Vaststelling datum volgende vergadering Sluiting.

Het antwoord van thafreeze kan ik me wel in vinden! het punt: wat verder ter tafel komt zo ik alleen weglaten.. Als je een paar dagen (2 of 3 is voldoende) van tevoren de agenda rondstuurd, kun je hierbij vermelden dat als er andere punten zijn die besproken dienen te worden, deze tot (bijv.) de avond van tevoren (+tijd) nog ingediend kunnen worden. Zo voorkom je dat je als voorzitter voor verassingen komt te staan!

Plan voor financiering Toekomstvisie Concurrentiepositie Omzetkansen Ondersteunende fysieke winkel nodig

Ha, projecten zijn leuk! Een project heeft altijd issues (problemen) verzin een lijst en hang er een risico (laag, middel, hoog) aan. Bijvoorbeeld: provider is te duur, je kan geen geschikte beheerder vinden, de locatie voor de voorraad ligt niet centraal genoeg, het bureau dat het marktonderzoek heeft uitgevoerd blijkt failliet vanwege beunhazerij, de leden van je projectteam hebben onvoldoende tijd, de planning loopt uit (bijna standaard voor elk project) etc etc. Bespreek de issuelijst en hang aan elk issue een verantwoordelijk projectlid. Er zijn ook altijd acties binnen een project. Die houd je bij op een lijst. Hiervoor heb je nodig, actie, actiehouder, deadline en status van de actie (uitgesteld, loopt, afgesloten). Voorbeelden: ontwerpen logo, bestellen producten, marktonderzoek uitvoeren, advertenties zetten.... Als je deze punten serieus hebt besproken, is je uur wel voorbij. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100