mag je docent je uitschelden voor noob?

ik werd vandaag uitgescholden door mijn techniek docent omdat ik het bestand niet had geconverteerd ofso...
toen kreeg ik een 1 en er stond je bent een noob en je bent stom bezig geweest

Toegevoegd na 45 minuten:
Je bent een noob, dit is een wlmp-file en dus geen film-bestand. je hebt deze file gekregen door je project in WLMM op te slaan. Je hebt echter nog niet je FILM opgeslagen...! Dan krijg je een wmv-file en dat is wèl een film. Deze wmv kun je dan wel omzetten naar flv (en dat is je niet gelukt met je wlmp-file want dat is geen film). Beetje stom is het wel hoor.

hier is de citaat van mijn docent

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een *** docent heb je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is jouw docent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk 47
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zal het vast zijn gegaan... Je docent kan zich natuurlijk niet verweren. n00b-actie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeizaam, als je door 'n ubergeek wordt uitgescholden voor n00b. Doet huilie-huilie doen op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,coole vraag joh!
daar kunnen álle leerlingen iets mee! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha dank je (A)
Amadea
13 jaar geleden
Een noob is een beginner. Is dat een scheldwoord? Het lijkt erop dat je je nog niet erg verdiept hebt in de techniek van het opslaan van bestanden. In die betekenis ben je toch gewoon een beginner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waha, is het niet bij je opgekomen dat dit gewoon een poging van je docent is om de taal van jongeren een beetje mee te spreken? Zou best kunnen dat hij gewoon niet goed weet in welke situatie iemand een n00b noemen wel of niet kan. Het is nou eenmaal een vrij onschuldig héél vaak gebruikt woord in sommige kringen. Twintig of dertig jaar geleden zou je een oelewapper of zoiets geweest zijn als je een stomme fout maakt, tegenwoordig ben je een n00b. Daar hoef je echt niet zo mee te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of de leraar vind je leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij bedoeld het dus als scheldwoord want noob betekend gewoon iemand die dom is en niet weet wat er aan de hand is >.<
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEEEEeeee..... N00b is nerd-speak voor newbie. Iemand die nieuw is en niet zoveel weet van de mores en regels van iets; van IT en internetfora in het bijzonder. Het is overgewaaid naar mainstream taal. In mijn optiek is het niet echt een scheldwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij heeft het zelf toegegeven :O

Het beste antwoord

Nee,tuurlijk niet ,joh!
Hij mag ook niet tegen jou schelden,want dat mogen wij (leerlingen) ook niet tegen docenten.
Ik zou naar je mentor ofzo gaan en het tegen hem/haar zeggen.
Niet pikken hoor!
Hij zou jou gewoon een ,minderwaardigheidsgevoel aanpraten,toch?

Wij moeten ons aan regels houden (fatsoen enzo) dus de leraren ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, dat mag hij niet. Hij moet jou met net zoveel respect behandelen als jij hem behandelt. Ik zou met hem gaan praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat zou ik niet pikken. Ik zou naar het hoofd van de school stappen. Schelden is niet nodig en docenten moeten juist het goede voorbeeld geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is ontzettend asocioaal, laag en onnodig. Je zou een klacht in kunnen dingen

Ik ben zelf ook eens uitgescholden voor 'stomme dioxinekip zonder verstand'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitschelden is nooit goed en een docent zou dat zeker niet moeten doen.
Het valt me wel op dat je met 'ofso' een beetje vaag bent over wat er fout is gegaan.
Met dat ofso maak je je verhaal niet erg veel sterker en geloofwaardiger.
Ik denk dat je iets achterhoudt wat de opinie hier flink zou kunnen doen omslaan.

;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit helemaal niet erg. Want waarschijnlijk is het gewoon een beetje stom. En hij vindt dat omdat hij beter van je heeft verwacht. Hij zegt hiermee in feite dat je eigenlijk heel goed bent in dit vak!!
Je moet geen kort lontje ontwikkelen, daar heb je later in je leven niets aan!! Die docent is er niet op uit om jou te vernederen maar om je te laten zien dat je het beter kunt dan je deed!!!

Al de adviezen om ""het niet te nemen"""zijn destructieve adviezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de docent het van tevoren nadrukkelijk heeft verteld, is het te begrijpen dat hij geen zin heeft om jouw bestand te converteren. Hij heeft immers ook andere dingen te doen.
In dat geval ben je ook inderdaad een noob.
Noob is geen scheldwoord, maar een ander woord voor "newbie" of nieuweling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een docent moet pedagogisch verantwoord les geven. Hij mag dus een leerling nooit het gevoel geven dat hij iets niet kan of demotiveren. Zijn woord keuzes van"noob" en "beetje stom is het wel" zijn in dit geval slecht gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noob (beginneling) is hier duidelijk als scheldwoord bedoeld. Er is jou een persoonseigenschap toegedicht die kennelijk niet op jou van toepassing is: je BENT volgens de leraar een noob. Als hij het beledigende karakter van zijn uitspraak had willen wegnemen, had hij moeten zeggen: je GEDRAAGT je als een noob. In dat geval zou 'nobigheid' een gedragskenmerk zijn. Er is een hemelsbreed verschil tussen 'Je BENT een prutser' (veroordeling van de persoon) en 'Je HEBT geprutst' (veroordeling van amateuristisch gedrag).