Welk antwoord moet ik geven op de vraag 'Op welke manier toon ik belangstelling voor mijn werkzaamheden?'

Ik moet een logboek maken voor mijn stage. Gisteren had ik mijn eerste stagedag in een apotheek. Nu ben ik bezig met het logboek en kom ik bij de vraag 'Op welke manier toon ik belangstelling voor mijn werkzaamheden?'
Ik heb wel een aantal dingen gedaan tijdens de eerste stagedag (medicijnen maken, recepten klaarmaken voor clienten). Maar ik zou niet weten hoe ik op deze vraag moet antwoorden!
Kunnen jullie me een stukje verder helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe toon je belangstelling? Door door te vragen: Oh, moet dat zo en waarom niet anders? En hoe werkt dat dan? Sinds wanneer. En waarom? Door regelmatig te zeggen: Goh, wat interessant. Wat leuk, weer wat geleerd. Etc. Belangstelling is een gevoel. Dat gevoel moet je natuurlijk wel hebben om het te kunnen laten zien.

Weetgierigheid, heel veel vragen stellen aan de assistentes, daar mee laat je zien dat je geinteresseerd bent.

voor mij is een stagiaire met belangstelling voor haar werk werklustig en leergierig. ze mag me gerust de oren van het hoofd vragen, graag zelfs!

Door veel vragen te stellen over de dingen die je moet doen en de dingen die je collega's aan het doen zijn. Door te vragen of je naast je huidige werkzaamheden ook andere taken zou mogen doen. Daarmee laat je zien dat je leergierig en gemotiveerd bent.

je kunt ook ipv alleen maar vragen, ook proberenzelf het antwoord te geven: Doen jullie dat om reden A, of om reden b?

Vragen stellen. Zelf initiatief tonen, werk zien liggen en oppakken zonder opdracht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100