Ik denk dat dat per persoon verschilt. De een heeft eerst behoefte aan ontspanning wanneer 'ie uit school terugkomt. De ander heeft nog wel energie en kan direct aan de slag.
Er zijn verchilllende factoren die daarop van invloed kunnen zijn. Bijvoorbeeld: kan de leerling het overdag gemakkelijk aan? Dan kan hij waarschijnlijk na school wel vlot aan de slag. Loopt de leerling de hele schooldag op de toppen zijn kunnen, dan kan eerst even goed ontspannen heel verstandig zijn om ervoor te zorgen dat de leerstof goed opgenomen wordt. Ook is heeft het ene kind meer tijd nodig om alle prikkels van de schooldag te verwerken dan de ander.
Kortom: kijken naar de behoefte van het kind lijkt mij een goede insteek.

Kinderen die net beginnen op de middelbare school kunnen nog wel behoorlijk moeite hebben met plannen van de huiswerktaken. Begeleiding door ouders en/of school is in eerste instantie meestal wel nodig.

Een andere optie is om het kind deel te laten nemen aan huiswerkbegeleiding. Informatie hierover dan de school waarschijnlijk wel geven.

Komt het huiswerk maken in het gedrang (met andere woorden: maken ze er een potje van), dan zou ik als ouder wel "eisen" dat ze aan de slag gaan. Geen huiswerk maken? Dan ook niet..........(vul zelf maar iets in).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Zo snel mogelij ná schooltijd! Je kan er maar vanaf zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kinderen deden hun huiswerk maken na het avondeten , met een gevulde buik konden ze beter denken zeiden ze altijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet altijd zo
Onze kinderen deden dat direct bij thuiskomst. Eerst een kopje thee met mama en dan naar boven. En nooit hebben we ze achter de broek hoeven zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is per persoon verschillend.
sommige kinderen hebben na schooltijd behoefte even behoefte aan rust en doen het liever direct na het eten (als ze weer wat meer energie hebben)
Sommige kindere hebben na schooltijd nog wel genoeg energie en kakken juist na het eten in.

Ligt ook een beetje aan sporten/hobby's en bedtijd.

Dus eigenlijk: of meteen na school, of meteen na het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta meestal voor school op en maak mijn huiswerk. Als ik dan op school kom, ben ik het 1e uur tenminste meteen helder. En na school hoef ik niks te doen, zodat ik weer lekker vroeg me bed in kan gaan om de volgende ochtend weer vroeg op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na school, eerst even ontspannen. Buitenlucht is heel goed daarbij en daarna direct huiswerk maken tot het eten.

Na het eten nog hooguit een uurtje en daarna ontspannen. Niet te laat naar bed. Zo blijft de stof het beste hangen.

Nooit huiswerk maken als je te moe bent. Je neemt dan bijna niets op en het duurt alleen maar langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed de vakken die ik leuk vond gelijk na school.
Na het avondeten en de tv deed ik dan nog een uurtje aan de niet-leuke vakken, waardoor ik dus vaak 'smorgens even eerder op moest om het af te krijgen : leerwerk, dan meestal, en omdat ik het er dan 'vers' inpropte, had ik meestal hele hoge cijfers voor overhoringen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na school iets eten en wat rusten (15 min)
Dan ga je direct beginnen aan je huiswerk!

hoe sneller hoe beter ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen normaal tijdstip. Het is een kwestie van ervaring opdoen en kijken wanneer je voor huiswerk in je hum komt en je het beste kunt concentreren en het snelste er rendement van hebt. Veel mensen kennen hun ritme waardoor het moment vaak op hetzelfde deel van de dag komt en dat dit dan voor jou als normaal aanvoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst even een uurtje ontspannen van een lange schooldag.
en dan maar gewoon je huiswerk pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is geen normaal tijdstip.
want voor anderen doen ze dat nog s morgens anderen achter het avond eten en zo voort.
maar het beste is!
je komt thuis
eet een boterham
leg je agenda op tafel
kijkt wat je moet doen
en begint eraan
en als je telkens klaar bent met een huiswerk
kruis je dat ook aan
in je agenda
dan weet je wat je nog moet doen
dan moet je nog 1 iets doen
je boekentas maken
dan ben je klaar rond 6u of 7u
voor de rest van de avond moet je je dan geen zorgen meer maken
WANT JE HEB ALLES AL GEDAAN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelijk uit school en dan om het uur een kwartier pauze en dan weer verder.