Dat komt van de uitdrukking 'Hij heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt'. Dat houdt in dat mensen soms denken veel van iets af te weten, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben. Ze hebben het waarschijnlijk maar ergens gehoord en hebben verder geen informatie.

Je hebt de klok horen luiden, maar verder weet je dus niet waar de klepel hangt. Je weet maar een klein beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een echt klok-lepel verhaal:

Uri Geller noemt zichzelf paranormalist en beweert onder andere de volgende gaven ze bezitten:

■Via telepathie tekeningen door een ander gemaakt kunnen ‘zien’ en natekenen.
■Breken, zacht maken en buigen van metaal en andere solide voorwerpen zonder er fysieke kracht op uit te oefenen. Zoals het buigen van lepels, sleutels etc. Soms ook plastic en glas.
■Horloges die kapot waren weer laten lopen.
■De Big Ben in Londen beïnvloeden zodat hij stopt met lopen.
■Kompasnaalden beïnvloeden door mentale kracht.
■Het kunnen wissen van computeropslagmedia zoals diskettes.
■Het laten groeien van zaadjes (voornamelijk radijszaad) binnen een paar seconden tot plantjes van een paar centimeter.
■Het kunnen vinden van de locatie waar waardevolle mineralen zijn door het gebruiken van zijn krachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uri Geller is een heel goed typisch klok-lepel verhaal, dat is heel iets anders dan wie weet waar de klepel hangt. Dat is toch een uitdrukking en al heel erg lang bekend, maar dat is toch geen verhaal!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mariejose, jij hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, dus je denkt dat het een lepel is??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het nu over een fantast, een soort goochelaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft Hans Klok daar nu weer mee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hans Klok heeft een oudere omgeruild voor een jonger exemplaar, dus die raakt de klepel nu echt niet meer kwijt.
Het is een verkorte beschrijving van de uitdrukking:

De klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt:

ofwel

* Ergens over gehoord hebben, zonder er echt iets van
af te weten
* Hij weet er wel iets over, maar kent de juiste toedracht
niet

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensen waarvan dat gezegd wordt doen zelf meestal of ze volledig op de hoogte zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch een heel andere vraag het klok-lepel verhaal of de uitdrukking hiervan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klok Klepel MarieJose, niet Klok Lepel
Een klok heeft 2 wijzers, en slaat bij elk heel en half uur.

Toegevoegd na 47 seconden:
Dit is dus een voorbeeld van een klok/klepel antwoord, antwoorden op een vraag, maar de vraag totaal niet begrepen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft de klok hooren luiden, maar weet niet waar de klepel hangt,
d.w.z. hij heeft iets van de zaak vernomen, doch het rechte, het fijne weet hij er niet van; eig.
hij heeft eene klok hooren luiden, maar weet niet waar ze hangt, waar het geluid vandaan komt.
In Zuid-Nederland zegt men ook voor het laatste gedeelte: maar hij weet niet waar het kapelleken staat of waar de string hangt.

Het is een verhaal waarbij iemand vol overtuiging iets staat te beweren, wat net niet helemaal waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van het spreekwoord "hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"

Een verhaal, beschreven of verteld maar dat verhaal klopt van geen kanten. (soort van broodje aap verhaal)