Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik ook vakantiegeld als gepensioneerde?

Omdat ik al jaren gepensioneerd ben?

6 maanden geleden
TurfGraver
6 maanden geleden
Ja. Maar deze kan in de maandelijkse uitkering al verrekend zijn.
ronron1212
6 maanden geleden
als het goed is heb je vakantiegeld ontvangen van de aow en als je een pensioen heb heb je dat ook al gehad controleer je bank afschriften maar.
ronron1212
6 maanden geleden
Als je al jaren pensioen bent weet je toch dat je in mei vakantiegeld ontvangt
TurfGraver
6 maanden geleden
Het vakantiegeld dat bij je AOW hoort, wordt jaarlijks in mei door de Sociale Verzekeringsbank (SVB) uitgekeerd. Als je pensioen hebt opgebouwd via een pensioenfonds, zoals ABP, dan is het vakantiegeld vaak al bij je maandelijkse pensioenuitkering inbegrepen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Meestal zit het bij het pensioen in. Kan zien op je aanvraag
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Ligt aan je pensioenfonds ik heb in de gezondheidssector gewerkt, en daar krijg je in Mei net zoals bij mij ex werkgever gewoon vakantiegeld, maar ik ken ook mensen die zijn/haar vakantiegeld maandelijks bij hun salaris krijgen....
Ligt aan je pensioenfonds ik heb in de gezondheidssector gewerkt, en daar krijg je in Mei net zoals bij mij ex werkgever gewoon vakantiegeld, maar ik ken ook mensen die zijn/haar vakantiegeld maandelijks bij hun pensioen krijgen....
(Lees meer...)
Toegevoegd op 7 juli 2025 10:05: tekst
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing