Hoe zit het met het pensioen van gevangenen?

Stel iemand zit tussen zijn 25 en 55ste in de gevangenis. Wat voor effect heeft dit op iemands pensioen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Pensioen betaal je niet aan dus wordt niet opgebouwd. AOW gaat gewoon door als je in Nederland in de gevangenis zit. Voor elk jaar dat je in het buitenland "woont" (en in nederland niet belastingplichtig bent), gaat er 2% van je AOW af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je niet werkt wordt je pensioen niet verder opgebouwd. Het saldo wat eenmaal is opgebouwd blijft wel staan en blijft onderhevig aan marktwerking betreffende de waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas pindakaas, geen pensioenopbouw in die periode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen pensioenpremie betaalt bouw je ook geen pensioen op. Gelukkig voor die persoon heeft hij/zij wel recht op AOW.