Is het een idee om eigen vermogen in een vof te stoppen om onder de vermogensbelasting uit te komen?

Anders moeten we een lening neen om materieel te financieren, en ik heb te veel vermogen en moet anders vermogensbelasting betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Je wilt dus van een relatief lage heffing van vermogens belasting je geld liever stoppen in een risico onderneming.
Een vof geeft namelijk het risico dat je failliet gaat. Je bent dan ook nog aansprakelijk. Waarom geen Bv
ronron1212
13 jaar geleden
Dat geld kun je beter niet in een vof stoppen, daarvoor is het risico te groot! Je kunt beter je spaargeld tot 20.000 euro op je spaarrekening zetten en de rest in je hypotheek stoppen of eventueel investeren in ander vastgoed project bv een chalet of een schuur/garage of desnoods grond kopen, en het liefst grond waar de gemeente in de verre toekomst wel plannen mee heeft!
Een lening op naam van een vof is nu de veiligste weg en je eigen geld gewoon prive houden maar investeren in een goed project!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de duidelijkheid verandert een VOF niets aan je aansprakelijkheid. Een VOF van 2 personen is niets anders dan 2 x een eenmanszaak bijelkaar, waarbinnen je mag schuiven met de inkomsten van de één naar de ander. Beide vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een VOF loop je meer risico omdat je hoofdelijk aansprakelijk blijft. Ook blijf je met je hele bezittingen aansprakelijk (zelfs als je zakenpartner met alles er vandoor zou gaan dan kunnen schuldeisers alles op jouw verhalen, ook je privé)

Een BV zou een betere constructie zijn. Daarnaast kun je belastingvoordelen krijgen als je als financier optreedt. Noemen ze durfkapitaal. Informeer hier naar bij een goede accountant en laat je goed adviseren.

Succes ermee