Wat is nu het voordeel van een postbus?

Ik zie alleen maar nadelen, namelijk:

- Je moet de post ophalen
- Men ziet dit als wantrouwend (bedrijf geeft namelijk niet eigen identiteit uit)
- Kost geld

Maar zijn er ook voordelen, en waarom zou een MKB bedrijf een postbus nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Het gebruik van een postbus wordt door sommige ondernemers als professioneel beschouwd. Andere redenen vóór een postbus: men is niet altijd beschikbaar om de post in ontvangst te nemen via privé adres, de post komt centraal binnen waardoor het verwerkingsproces wordt gestroomlijnd. Persoonlijk vind ik het ook onhandig overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op alle tijden van de dag ben je bereikbaar voor de post; Je hoeft geen persoon op postontvangst te hebben. Je hoeft je woonadres niet af te geven. om een paar redenen te noemen.

BEdrijven wantrouwen omdat ze een postbus hebben? Dat heb ik absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hebben van een postbus heeft enkele voordelen

•Bij de meeste postbuslocaties kan je vanaf 7u30 over je post beschikken.
•Een postbusadres staat professioneel en is vaak handiger telefonisch door te geven dan een adres
•Je hebt veel ruimte voor je post. Grotere pakketten of grote hoeveelheden post zoals bundels en zakken worden bewaard in een speciale volumebus die op de meeste locaties aanwezig is of wordt anders voor je beschikbaar gehouden. Je ontvangt dan in de postbus altijd een kennisgeving of een sleutel van een speciale volumebus.
•Voor meer geld kan je ook de post van het postbusadres laten bezorgen bij je bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk bij een bedrijf dat een postbus heeft, maar toch ligt iedere ochtend bij ons de binnengekomen post klaar. Wij hoeven het in ieder geval nergens te halen!

En daarbij zou de post niet in een brievenbus passen. Dat is de reden van een postbus lijkt mij.

wantrouwen? wat een onzin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een postbus is voornamelijk bedoeld als correspondentieadres. Een dergelijk adres geeft je bedrijf een professionele uitstraling en biedt je bovendien de mogelijkheid om 's ochtends vroeg al over je post te beschikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet zeker dat je de eerste ben die de post leest.en zo nodig de prullenbak in gooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met alle genoemde voordelen helemaal eens en het is een misverstand te zeggen dat een bedrijf zijn eigen identiteit niet geeft indien zij beschikken over een postbus.

Er is nog een voordeel dat niet genoemd is. Indien je als bedrijf gaat verhuizen in dezelfde regio als waar je postbus gevestigd is, verhuisd je postbus niet, die kun je gewoon handhaven, de post blijft gewoon komen waar je geen verhuisbericht voor hebt hoeven te versturen voor je post. Wel voor je fysieke adres natuurlijk.

Er is wel een nadeel maar daar hoor je de meeste bedrijven niet over klagen en dat is dat het niet meer gratis is. Je maakt kosten terwijl je het de post eigenlijk een stuk makkelijker maakt en dat is wel een beetje raar vind ik.