Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk risico loop je als je een lege BV koopt waarvan de bestuurders vorig jaar niet tijdig de stukken hebben gedeponeerd?

Dit jaar is er wel tijdig gedeponeerd. Stel dat mijn BV in de toekomst failliet gaat, wordt dan nog teruggekeken naar de niet-tijdige deponering in het verleden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
693

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bedoel je dat er fusie plaatsvindt? Dat jouw BV de verkrijgende BV is en dat de lege BV hierdoor opgenomen wordt? Volgens mij - maar dat kan ik nog nazoeken - is het zo dat bij een fusie tussen twee BV's er sowieso 3 jaarrekeningen met accountantsverklaring beschikbaar zijn en verstrekt worden aan het handelsregister.
Of wil je starten en een lege BV kopen in plaats van er een op te richten? In dat geval levert een oprichting doorgaans minder risico op dan overname. Van een net opgerichte BV weet je immers zelf of 'alles volgens de regels' is gegaan. Soms wordt gezegd dat een overname goedkoper is, maar of dat werkelijk zo is valt nog maar te betwisten. Zeker, bij oprichting van een nieuwe BV geldt een startkapitaal van € 18.000,-, maar dit zal veranderen wanneer het Wetsvoorstel Flex BV erdoor komt.

Wellicht is het verstandig contact op de nemen met een advocaat of meer laagdrempelig en minder kostbaar een rechtswinkel in de regio waar men iets weet van vennootschapsrecht/ondernemingsrecht, zodat je je volledige vraagstuk uiteen kunt zetten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of een notaris natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding