Zijn er getallen bekend over wat de meerwaarde kan zijn als een bedrijf wel of geen pinautomaat heeft?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hiermee bedoel ik o.a.;
- klant besteed gemiddeld X euro meer
- klant sneller geneigd te komen bij een bedrijf
- klant krijgt positiever beeld van de professionaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb geen officiele cijfers maar wel ervaring met een pin automaat.

Wij hebben een winkeltje gehad en op markten/braderieen gestaan en in het begin hadden we geen pin.
Veel mensen wouden eigenlijk wel iets kopen maar hadden net niet genoeg geld en die wilden eerst ergens geld pinnen. 90% van die mensen zagen we nooit meer terug.

Toen we wel een pin hadden verkochten we veel meer. vooral ook de wat duurdere dingen, en mensen met kinderen die iets kochten, en de kinderen kregen dan ook meteen wat erbij.
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Ja vooral op de markten, als mensen niet veel geld bij zich hadden. mensen hebben geen zin om eerst naar een bank en dan weer terug te komen., als ze wat zien willen ze het meteen kopen.
en met een pin hebben ze minder tijd om zich te bedenken, ze kopen meteen. en vaak kochten ze ook wel meer ja

Andere antwoorden (2)

Je hoeft geen contanten te hebben/houden of wisselgeld, of geldmanagement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik weet natuurlijk niet wat voor bedrijf je hebt. Dit is voor ons bedrijf de reden om helemaal niet met contanten te werken. Dat scheelt ook weer geld. Maar concrete cijfers heb ik niet voor je. O ja, wij hadden ook nog wel eens dat we briefjes van 200 aangeboden kregen. Dat kunnen we helemaal al niet aannemen. Bovendien hebben we geen controle middelen om vals geld eruit te filteren.
Dus voor ons geen contanten. Wel pin.
Ik heb zelf vaak geen of slechts weinig contant geld op zak. Meeste betalingen doe ik met de pin. lekker makkelijk.

Volgens mij denken veel mensen er net zo over als ik en stellen ze het heel erg op prijs als er gepind kan worden.

Bovendien merk ik bij mezelf dat ik makkelijker dingen koop. Pinbetalingen zijn minder tastbaar voor de klant, dan wanneer er contact geld door de handen gaat.

Van dit makkelijker kopen kun je gebruik maken, door bij de kassa nog wat producten te koop aan te bieden. In uw geval kunt u dan denken aan smeersels voor vermoeide spieren, zaken die het relaxte gevoel thuis kunnen vasthouden, zoals geurkaarsen of cdtjes met relaxte muziek of wat dan ook. Als de klant ziet dat u het in uw eigen praktijk ook gebruikt, verkoopt het al snel.
AlphaLimaSierra