Mag je grote inkopen afhalen van de winst bij KOR regeling?

Ik heb een KVK inschrijving als fotograaf. Heb nu camera, statief etc gekocht voor 2.500€.
Ik wil dit van de winst afhalen mag dat gewoon?
Mijn verkoop facturen tot nu toe €4000 en dan minus de aanschaf -/- 2500€
Zou dan dus 1500 euro "winst" moeten opgeven bij aangifte?

8 maanden geleden
tinus1969
8 maanden geleden
KOR regeling heeft hier niets mee te maken.
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Kijk ook naar https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank/zzp-kleinschaligheidsinvesteringsaftrek voor (extra) belastingvoordeel

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Aankopen boven 500 euro moet je ‘activeren’, wat betekent dat je de jaarlijkse afschrijving mag aftrekken vd winst. De restwaarde staat dan op de balans.
8 maanden geleden