Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg een spookfactuur, heeft het zin om aangifte te doen?

Vandaag kreeg ik een spookfactuur van OfficeBusiness van € 296,91. Als je het niet door hebt lijkt het een echte factuur, maar als je goed kijkt en de kleine lettertjes leest is het een aanbieding. Er zullen echter heel veel bedrijven zijn die er in trappen. Is het verstandig om aangifte te doen bij de politie hierover? Of heeft dat geen zin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meldt het bij 'Steunpunt Acquisitiefraude'. Dit is het landelijk meldpunt voor advertentiefraude en acquisitiefraude. Iedere organisatie die zich gedupeerd of misleid acht door bedrijven op het gebied van advertentiecontracten, vermelding op websites, vermelding in internetgidsen en spooknota's, kan zich bij ons melden met opgaaf van redenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou zeker aangifte doen, is op zijn minst misleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zou wel aangifte doen. Waarschijnlijk zijn er meerdere van dit soort facturen verstuurd.
Of ze onmiddellijk iets doen, betwijfel ik.
Maar wel als er meer zijn.
Ik heb destijds aangifte gedaan ivm de loterijcriminelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld het sowieso even bij je lokale KVK.

Ik heb al een paar keer keurig een waarschuwing van ze gehad als er weer eens spookfacturen door de regio spookten. Maar die waarschuwingen kunnen ze alleen geven als ze op de hoogte zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd doen! ik doe het zelf ook altijd, vorig jaar was er een zogenaam Kvk factuur met soortgelijk logo van orgineel kvk. Als niemand het doet gebeurt er niets.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Absoluut! Aangifte is in dit geval bijna een must!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding