Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is er verantwoordelijk als het geïsoleerde werk door de storm naar beneden komt?

Ik werk als zzp’er in de bouw en breng isolatie aan bij nieuwbouw woningen , ik ben ingehuurd . Nu is door de storm en zware regenval vandaag het geïsoleerde werk van vorige week en deze week, naar beneden gekomen. Mijn opdrachtgever zegt dat dit mijn risico is , nu moet ik alles er voor de 2e keer op zetten en krijg maar 1 keer betaald, dit klopt toch niet?

een jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Speciaal voor storm- of waterschade tijdens bouwprocessen is er de CAR-verzekering, de Construction All Risk.

Als er geen CAR-verzekering is bij de hoofdaannemer (jouw opdrachtgever in dit geval) waarop jij kunt meeliften, dan dien je zelf te zorgen voor een adequate verzekering, of zelf het risico te dragen. Is er in het contract dat jij hebt met jouw opdrachtgever niets bepaald over mede-verzekering van (onder-)aannemers, dan is het dus jouw risico.

Als je zelf niet verzekerd bent voor stormschade tijdens de bouw, is het inderdaad zuur dat je dubbel werk moet doen en maar 1 keer betaald krijgt. Dat is altijd een afweging die je moet maken bij het al dan niet afsluiten van een verzekering: kies je voor zekerheid en betaal je de premie, of kies je voor risico en betaal je de schade.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding