Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik inkopen doen voor privégebruik?

Ik sta bij de KVK ingeschreven als grafisch vormgever. Nu maak ik in mijn vrije tijd graag sieraden voor eigen gebruik en heb ik een online groothandel gevonden waar ze iets verkopen dat ik nergens anders kan vinden. Mag ik dit met mijn kvk- en btw nummer zomaar aanschaffen? Gezien het niet mijn 'branche' is. En moet ik dit dan opgeven bij mijn aangifte?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Computoon
2 jaar geleden
En in aanvulling op het vorige antwoord: met de btw op die aankoopnota's doe je ook niets (niet aftrekbaar als voorheffing). Kortom, als het geen zakelijke kosten zijn voor je onderneming horen de kosten ook niet in de administratie van je onderneming thuis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als bij de voorwaarden van de betreffende groothandel hier niets over gezegd wordt, kun je dat gewoon doen.
Dit zijn privé-uitgaven die je verder niet op hoeft te geven.
Voorbeelden:
CreaBead groothandel levert alleen aan branchegerelateerde bedrijven, stichtingen en scholen.
Sylagro groothandel levert alleen aan bedrijven die de artikelen weer doorverkopen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 06 november 2021 15:05: tekst
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding