Vanwaar de kreet "Op = op", in advertenties?

Ik vind 'm zo lelijk.
Ik kan begrijpen dat een aanbieding geldt "zolang de voorraad strekt". Dat beperkt de aanbieding tot een bepaalde voorraad die men goedkoop heeft kunnen inkopen, of tot een deel van de voorraad waar men graag vanaf wil.
Waarom staat niet dát in advertenties met voordelige aanbiedingen, en wel deze goedkope kreet?
Heeft "Op = op" ook (m.n. juridisch) dezelfde betekenis als "zolang de voorraad strekt"? Als disclaimer, om te voorkomen dat een klant over drie maanden hetzelfde voordeel opeist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag +

Antwoorden (6)

Op=op is duidelijk voor iedereen, er is geen speld tussen te krijgen.
"Zolang de voorraad strekt" is een beetje achterhaalde taal en zou kunnen leiden tot vragen als: "Komt er nog nieuwe voorraad binnenkort?
Bij "op=op" roep je geen enkele vraag op, is makkelijk in het (marketing)gebruik maar misschien wel lelijk, als je er over nadenkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op=op is kort en krachtig. Iedereen weet in een oogopslag waar hij aan toe is.

Het is moeilijk om de aandacht van mensen vast te houden tegenwoordig. Daarom is het niet handig, als teksten te lang zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De kreet Op=Op probeert de mensen op te jutten zo gauw mogelijk naar de winkel te gaan om het voordeeltje te incasseren. Tevens brengt hij de boodschap over dat je niet moet gaan zeuren als het begeerde artikel reeds op is; dan had je maar eerder moeten komen.
13 jaar geleden
Als het op is is het gedaan.
Zeiden ze vroeger bij ons.
Op is op.
Duidelijk toch?

Ben het met je eens dat het niet mooi is, dus zie je ook nog wel vaak: zolang de voorraad strekt.
Maar dan gaan mensen weer vragen wat strekken
nu eigenlijk is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op = op zorgt ervoor dat mensen niet lang twijfelen en meteen naar de winkel gaan voordat het op is. Net als bij dingen verkopen op tv "als je binnen een half uur belt krijg je nog een cd extra!". Het zorgt ervoor dat mensen sneller overboeg gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet moeilijk over doen. Populair taalgebruik. Op is op dus rennen voor die handel, buitenkansje! Goedkope term? Is misschien wel de bedoeling!