Waarom is het voor europese merken/ketens zo moeilijk om voet aan wal in Amerika te krijgen?

Las vandaag over Marlies Dekkers, maar ook Mexx en zo zijn er aardig wat europese merken/ketens die het geprobeerd hebben.

En asl je als antwoord geeft omdat het een andere doelgroep is, wat is er dan zo anders aan?

Wat snappen wij niet van Amerika?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien beschermt Amerika zijn eigen markt beter dan Europa. De doelgroep zal toch niet veel anders zijn dan de europese.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt mede omdat wij ons als Europeanen lastig een beeld kunnen vormen van de grootte van de Amerikaanse markt. De moeilijkheid zit hem vooral in de schaalbaarheid. Op het momenu dat Marlies Dekkers zich grootschalig op de ' Amerikaanse " markt wil vestigen moet ze qua capaciteit in staat zijn tientallen miljoenen producten per jaar af te zetten. Niet iedere Europese onderneming is op deze schaalgrootte ingesteld. Voornamelijk industriele ondernemingen welke makkelijk schaalbaar zijn kunnen een succesvolle introductie op een dergelijk grote markt bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is het botsen tussen Global en Wordly denken.

* Modern was Global denken: iedereen is overal gelijk en heeft de zelfde behoefte. Dus rollen we een franchise standaard uit.
* Post-Modern is Wordly denken. Iedereen is overal anders met specifiek behoeften. Dus passen we een franchise aan de locale markt aan.

Als het management van deze bedrijven dit niet goed begrijpt hebben ze een probleem.