Kan een bedrijf meerdere hoofdvestingen hebben?

De titel zegt al genoeg. Kan een bedrijf zoals Mcdonalds, Albertheijn meerdere hoofdkantoren hebben. Hiermee bedoel ik niet een normale vesting maar echt een hoofdkantoor.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja, heel soms heeft een bedrijf meerdere hoofdvestigingen.
Unilever heeft bijvoorbeeld een duale bedrijfsstructuur met zijn hoofdkantoor (Corporate Centre) op twee locaties: in Rotterdam (Unilever N.V.) en in Londen (Unilever PLC). Deze structuur is vergelijkbaar met die van RELX.

Het hoofdkantoor is vaak ook de hoofdvestiging van het bedrijf, maar dat is niet noodzakelijk: de Nederlandse multinational Philips heeft bijvoorbeeld zijn hoofdvestiging in Eindhoven, maar het hoofdkantoor is in Amsterdam gevestigd.
SimonV