Als je al je winst meteen weer investeert in je bedrijf, moet men daarop dan toch belasting betalen?

Ik dacht te hebben begrepen dat je niet belast wordt als je je winst meteen weer in je bedrijf investeert.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe meer je investeert, hoe minder je aan de belastingdienst hoeft te betalen en hoe meer je zelf mag houden. Pas wel op, als je al je winst in de investeringen stopt kun je geen salaris meer bijschrijven op je bankrekening.
ronron1212
6 jaar geleden
Investeringen zijn geen kosten alleen de afschrijving op investeringen zijn kosten. Investeringen staan op de balans. Kosten in de winst en verliesrekening.

Antwoorden (1)

Investeringen staan op de balans en zijn dus geen vermindering van je winst. Op een investering schrijf je af. De afschrijvingen worden de kosten die je in de winst en verliesrekening verwerkt. Afschrijven doe je na rato in het jaar. In je winst en verlies rekening staan de kosten en opbrengsten hier uit komt je winst of verlies naar voren.
Dus nee je kunt niet investeren om je winst aan het eind van een jaar te laten verdwijnen en geen belasting te hoeven betalen.
ronron1212
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ En zoek een fiscaal voordeel in aftrekposten
https://www.dezaak.nl/1917/alle-aftrekposten-voor-ondernemers-rij.htm