Hoe een (case) proces opstarten via het vredegerecht?

Ik heb wat meningsverschiullen met een plaatser van ramen en deuren. Ik heb er al een advokaat op gezet, om al een 'dreigbrief' te schrijven, maar ik wil niet direct naar de rechtbank. En hij negeerd dit schrijven.
Ik denk zelfs dat deze onderneming bijna failliet is. Als ik via het vredegerecht kan gaan, hetgeen goedkoper is, kunnen de eerste stappen vastgelegd worden.
Bij echt faillietsement zal ik nooit mijn kosten kunne terugkrijgen.
En ik wil niet meer geld in deze zaak steken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ga naar het vredegerecht bij de griffier en laat deze zaak op de rol zetten.
De griffier legt uit hoe dit dient te gebeuren.