Waar geef ik mijn inkomsten op als ik vrijstelling krijg van btw aangifte?

Ik heb als ZZP'er vrijstelling gekregen voor btw aangifte. Moet ik de inkomsten die ik krijg nu bij de belastingaangifte aangeven als "Winst uit onderneming" of als "Inkomsten uit overig werk"?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Vergeet niet je btw die je hebt ontvangen - die je hebt betaald op te geven als inkomen. Ben je ingeschreven bij de kvk dan is het winst uit onderneming.

Antwoorden (1)

Of je vrijgesteld bent voor de omzetbelasting (btw) zegt niets over het invullen van je aangifte inkomstenbelasting. Dit zijn twee aparte beoordelingen van de belastingdienst, eenmaal voor de omzetbelasting en eenmaal voor de inkomstenbelasting.

Als je niet voldoet aan de criteria van ondernemer voor de inkomstenbelasting, vul je ze in onder inkomsten uit overig werk.