Mag een 6% BTW tarief gerekend worden op schoonmaaktaken huismeester?

Ik ben net een eigen bedrijf gestart. Bij een klus dat onze huismeester 1 uur van zijn tijd aan schoonmaaktaken.
Hij begint elke ronde met een rondje door het complex. Hier maakt hij hier en daar wat schoon. Vooral tijdens periodes met sneeuw, regen, bladeren die van de boom vallen, wordt er extra schoongemaakt door de huismeester. Daarnaast controleert hij het werk van de schoonmakers.

Kan dat ene uur op 6% worden gefactureerd en de rest op 21%?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Nee, alleen schoonmaakwerk IN woningen komt in aanmerking voor het 6% tarief. Al het buitenschoonmaakwerk valt gewoon onder 21 %.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Het gaat hier wel om schoonmaakwerk aan de binnenkant van de Vereniging van Eigenaren. Het lijkt mij dat dit ook gezien wordt als IN de woning, gezien het feit dat particulieren eigenaren gezamenlijk voor de dienst betalen https://www.vvebelang.nl/bouwkundig/btw-verlaging/
Inekez1
7 jaar geleden
Als het schoonmaken van binnenruimtes (hal, trappenhuis, lift, gezamenlijke woonkamer, bergingen etc) betreft wel. Sneeuwruimen en herfstbladeren verwijderen is buiten en valt daar dus niet onder. Als hij het hele jaar elke dag 1 uur binnen schoonmaakt en 10 dagen per jaar buiten even de stoep veegt, dan zal daar geen belastingambtenaar moeilijk over doen. Maar is hij elke dag 1 uur buiten bezig met stoep vegen, grasmaaien, heggetje knippen, zwerfvuil ruimen, bladeren harken en sneeuwschuiven, dan is het structureel buitenwerk en valt het onder de 21%. Wie er voor de dienst betaalt doet er niet toe. Als er een tuinman of buitenglazenwasser wordt ingehuurd door de vve betaalt ook iedereen maar is het gewoon 21%.