Waar kan je, als nederlander, op dit moment het beste euro's in belegen?

Aandelen? Vastgoed? Vreemde valuta? Andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Juist deze roemoerige tijd geeft kansen.

Les 1 is om niet naar de meederheid te luisteren. Als iedereen er geld mee zou kunnen verdienen als water word het te makkelijk. Dat gaat een keer mis.

Wel kun je het beste luisteren naar de mensen die wel kennis van zaken hebben. (ik niet dus)

Je kunt beleggen in edelmetalen, veilig en safe. Maar voor veiligheid betaal je een prijs. En juist iedereen zoekt die veiligheid in deze tijd, dus de vraag naar het stukje veiligheid is hoog en dus duur. Een stuk edelmetaal zal dus niet zoveel rendement opleveren (tenzij de roep om veiligheid bij beleggers nog groter wordt). Misschien brengt het niet veel extra op, waarde zal het altijd blijven houden.

Aandelen. Daar heb je een eigen visie voor nodig. Het is wat riskant, daarom wordt geadviseerd tenminste in 7 (liefst 15) verschillende aandelen te beleggen.
Denk je dat de economie weer gaat aantrekken. Beleg dan bijvoorbeeld in TNT, die zullen als de economie weer aantrekt alle offertes en contracten verzenden.

Ook voor aandelen geld: is het veilig betaal dan betaal je meer. Het gaat allemaal om risico vs. winst. De grote vraag is, hoe hard heb je het geld nodig? En welk risico wil je zelf lopen?

Vrouwen zijn overigens het beste in aandelenhandel (tov mannen die hier _ook niet_ in zijn opgeleid). Dit komt omdat zei hun eigen plan trekken en de aandelen langer laten staan (dus niet om een verhaal switchen van aandeel). Zo betalen ze minder commisies aan de bank.

Succes: en begin met je eigen persoonlijke situatie, waar heb ik het geld wel/niet voor nodig, en welk risico mag ik dus lopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt. Was gewoon nieuwsgierig!

Andere antwoorden (5)

Het lijkt me dat je het het best kunt beleggen in edele metalen. Aandelen is link. Vastgoed moet je onderhouden en je weet ook niet of er ineens 'n nieuw bestemmingsplan komt waar jouw vastgoed staat, of 't brand af (ik noem maar 'n zijstraat). Vreemde valuta zijn al helemaal niet te vertrouwen; die springen op en neer als vlooien in een circus. Conclusie: goud of zilver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Land, +20m NAP met 80% van achterland dat zelfs hoger ligt.
En als je daar woont, boten gaan bouwen..

Toegevoegd na 52 minuten:
Beleggen moet je met toekomst visie. Beleggingen in tde telegraaf is er ook geweest, maar nu steken we er alleen nog maar liefhebbers kwartjes in.

Technologie is altijd al een de moneymaker geweest omdat technologie altijd naar de toekomst kijkt. En daar is juist de winst te behalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou denken in aandelen,maar nadat afgelopen vrijdag de beurzen met ruim 10% sloten is dat ècht geen optie. Vastgoed (oa huizen) raak je bij verkoop aan de straatstenen niet meer kwijt. Is het enige dat overblijft goud en zilver.

Toegevoegd na 1 uur:
10% in de min!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker geen goede tijd om te beleggen. Als je veel geld hebt en je durft (kunt) wat risico nemen kun je denk ik het best beleggen in land, maar verder zou ik niet gaan. Als privepersoon zou ik beleggen helemaal afraden. Beter een spaarrekening met een paar procent rente op safe, als je goeie geld in de bodemloze put van aandelen en obligaties te gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rente is ook niet meer wat t geweest is! Kan me nog herinneren dat je op n simpele spaarrek. 6% rente kreeg!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het ook nog wel. Nu met een beetje mazzel 2,5%, maar dat is altijd nog beter dan geld verliezen aan je beleggingen, vind ik.
Goud, bijvoorbeeld krugerrands. Daar verdien je niet op, maar het is wel waardevast, zodat je deze onzekere tijd veilig uit kunt zitten.