BTW aangifte: kosten incl of excl btw opgeven?

Als ik bijvoorbeeld 10 domeinnamen heb gekocht dit kwartaal voor 500 euro incl btw, moet ik het dan incl of excl (dus bijvoorbeeld 420 euro) opgeven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Je moet het btw bedrag vermelden en niet de kosten

Antwoorden (2)

Je moet het verschil tussen incl. BTW en excl. BTW uitrekenen. Dus stel je voor excl. BTW 400 euro en incl. BTW 484 euro.

Dan vul je daar 84 euro in.

En al deze bedragen tel je bij elkaar op.

Vóór 31 okt. moet hij al bij hun binnen zijn :-)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Allereerst een waarschuwing, BTW aangifte moet je behoorlijk serieus nemen, fouten of "valse"aangiftes kunnen tot behoorlijke boetes opleveren. Als je in mijn ogen een dergelijke vraag moet stellen, kun je beter een specialist inschakelen. Die kost een paar cent, maar levert je vaak ook wat op. Dit hoeft geen accountantskantoor te zijn maar kan bijvoorbeeld ook een administratie kantoor zijn.

BTW aangifte berekenen gaat als volgt:

Omzet ex btw + btw percentage= BTW omzet. Daar komt eventueel bij privegebruik x btw percentage en goederen uit landen binnen EU + btw percentage (categorie 4b.

Hiervan mag je aftrekken de betaalde btw, (welke uitgesplitst staat op je inkoopfactuur, staat het er niet op dan mag je het ook niet opvoeren) en alleen als het de Nederlandse BTW betreft. Je mag geen BTW uit andere landen aftrekken. En je eventueel opgevoerde BTW bij 4b.

Het bedrag welke overblijft moet je dan betalen, of krijg je terug van de Belastingdienst, als dit een negatief bedrag betreft.

Als je op jaarbasis beneden de € 1.883 uit komt te betalen dan kun je voor de Klein ondernemersregeling in aanmerking komen en hoef je minder of geen BTW af te dragen.

Let er op dat het eventueel te betalen bedrag op 31 oktober bij de Belastingdienst binnen is anders kost je dit in ieder geval € 50,00 extra.

Toegevoegd na 1 minuut:
De plusjes moeten een x zijn, autocorrectie....