Moet je verzendkosten vergoeden als een bestelling niet volledig geretourneerd wordt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar valt niks zinnigs over te zeggen. Staat dat niet in de leveringsvoorwaarden? Wel vergoeden, want het kost toch een zending. Het is natuurlijk wel een lichter pakket dan de heenzending. Maar dat hoeft in kosten niks uit te maken. En de leverancier betaalt al de heenzending. Niet vergoeden want je hebt toch iets gekocht. Geen heel sterk argument, de leverancier kan zeggen dat je zorgvuldiger moet bestellen. Mijn conclusie is dat het niet vreemd is dat je de retourzending zelf moet betalen. Maar de leveringsvoorwaarden zijn bindend.

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet. De producten die de consument wilde houden, moesten tenslotte ook verzonden worden. Dus al hadden ze minder gekocht, zouden ze die kosten nog steeds gemaakt hebben.
Vaak wordt een verdeelsleutel gehanteerd: koopt iemand bijvoorbeeld iets voor € 100,- en wordt ter waarde van € 50,- geretourneerd, dan vergoed je de helft van de verzendkosten.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SimonV: Bedoel je met de helft de helft van de totale verzendkosten? Dus de complete retourkosten. Of de helft van de retourzending? (Een kwart van de totale verzendingskosten. Gemakshalve zijn beide zendingen even duur)
SimonV
8 jaar geleden
Kosten retourzending komen voor rekening koper.
In mijn voorbeeld de helft van de verzendkosten naar de koper.