Wanneer kan je het beste aandacht besteden aan je marketing?

Ik zit deze week zo goed als volgeboekt, maar is het dan zinvol om nog aandacht te besteden aan je korte termijn marketing (bij mij huis aan huis verspreiding van flyers) of juist wachten tot het weer rurtiger is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Marketing voer je uit om de wereld te laten weten dat jij bestaat.
Dat je bedrijf bestaat en dat vele weten wat jij of dat bedrijf doet.
Marketing is verstandig gehele jaar door uit te voeren als je bent volgeboekt en als het rustig is.
Zo kan je altijd werk hebben.
En zit je niet in rustige tijden de wachten totdat je werk kunt uitvoeren.
Dit is allemaal reclame voor jou en je bedrijf.

Als het bedrijf volgeboekt is dan is dat een teken dat je waarschijnlijk goede spullen/diensten levert,
dat je klanten tevreden zijn en binnen korte tijd weer bij je terug komen.
De beste reclame die als bedrijf kan hebben is mond tot mond reclame.
Waarin de positieve en negatieve kanten worden door gegeven door een menselijk gesprek.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Marketing is iets wat je continue doet; Hetzij via lange termijn klantenbinding, de website of flyers versturen. Als je niet verwacht opdrachten te krijgen die binnenkort beginnen, kan het wel nuttig zijn nu al te beginnen je marketing op poten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer?
Ik denk dat het vooral afhangt van de situatie. Marketing is eigenlijk een best ruim begrip. Maar het is iets wat eigenlijk nooit stilstaat. Aangezien je op dit moment volgeboekt zit zie ik niet zo snel een reden op je bezig te houden op korte termijn marketing. Je kan beter nagaan op wat voor manier marketing een rol gaat spelen in de toekomst. Hoe krijg je in de toekomst klanten en hoe kan je deze klanten behouden.

Ik ben 18 dus weet niet of je hiermee iets mee kan haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met flyers is dat mensen heel snel reageren en dan ook direct op korte termijn een afspraak willen maken.

Mensen bewaren vaak de flyers niet, dus het effect van de flyers zal na een paar dagen, nadat ze zijn uitgedeeld of in de brievenbus zijn gestopt alweer weg zijn.

Zaak is dus, om direct zaken te kunnen doen, met mensen die reageren op de flyers, nadat ze ze hebben ontvangen. Als je door drukte in de praktijk deze mensen niet direct kunt inboeken, dan loop je een boel klanten mis.

Je kunt dan beter wachten met flyeren totdat je weer wat meer ruimte in de praktijk hebt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als een dienst verlener (ik denk dat wat je doet is meer een dienst dan verkoop van een product) moet je je marketing activiteiten plannen tegen over je jaarlijks klanten bezetting. Wanneer heb je minder klanten, waarom, en wat kan je doen om meer klanten te krijgen. Spontane marketing activiteiten kunnen onwenselijk situaties creëren waarin je aan goeie klanten nee moet verkopen.
Ik zou zeggen maak een jaarlijks plan met een budget en hoe je die gaat besteden (welke marketing kanalen: flyers, krant, internet etc) en reserveer een post voor special of onverwacht activiteiten.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad continue aandacht voor je bedrijf vragen. Dat je nu een week vol zit, wil niet zeggen dat dit zo blijft. Om de flow naar je bedrijf te krijgen, zul je steeds aandacht moeten blijven geven aan marketing.
Als je merkt dat ze je uit zichzelf gaan vinden dan kun je een tandje lager. Het kost toch geld en tijd. Je komt daar achter door steeds te vragen naar hoe ze bij jou terecht zijn gekomen. Dan weet je welke reclame werkt!

Succes!