Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2 auto's met grijs kenteken, mag dat?

voor mijn bedrijf heb ik nog een bestelbus gekocht , krijg ik 2 keer de belastingvoordeel voor 2 auto's ?? ze zijn allebei ouder dan 15 jaar

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U kunt voor beide auto's belastingvoordeel grijs kenteken krijgen.
Een bedrijfsauto moet aan een aantal voorwaarden voldoen om als bedrijfsauto gezien te worden. De totale laadruimte van de bedrijfsauto moet voorzien zijn van een vaste, vlakke laadvloer. Daarnaast is het niet toegestaan om zitplaatsen in de laadruimte van de bedrijfsauto te hebben. worden. 

Daarnaast moet je bekend staan als ondernemer en een btw-nummer hebben. De bestelauto moet op naam van de (rechts)persoon geregistreerd staan aan wie het btw-nummer is toegekend. Ook het aantal verreden kilometers voor het bedrijf speelt een rol. Meer dan 10 procent van de jaarlijks verreden kilometers moeten werkgerelateerd zijn. Het lage tarief wordt automatisch toegepast als de ondernemer voor de omzetbelasting geregistreerd staat.

Let op:
Bestelwagens met een grijs kenteken worden vijf jaar gevolgd door de fiscus. Wanneer een ondernemer de auto binnen vijf jaar aan een particulier verkoopt of de auto niet langer als bedrijfsauto gebruikt, moet hij alsnog BPM betalen.
(Lees meer...)
fisbel
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding