Is het mogelijk om vrijwillig over te stappen op het nieuwe leenstelsel?

Op dit moment ontvang ik een basisbeurs + aanvullende beurs volgens het huidige studiefinacieringsstelsel. Ik ontvang dit sinds het collegejaar 2014-2015.

Binnenkort wil ik echter een eigen bedrijf gaan beginnen, en ik heb vernomen dat de bijverdiengrens € 13.856,11 is. Alles wat ik hierboven verdien zal ik terug moeten betalen tot het al ontvangen bedrag aan studiefinaciering in dat jaar. Verder verlies ik dan ook mijn rijsproduct (ov).

Bij het nieuwe leenstel zal ik geen basisbeurs + aanvullende beurs ontvangen, maar wel ten alle tijden mijn reisproduct kunnen behouden. Indien ik geen reisproduct meer ontvang zullen mijn reiskosten €250 per maand bedragen. Vandaar dat het nieuwe leenstelsel voordeliger voor mij zou zijn. Is dit mogelijk?

Thanks voor jullie antwoorden! ;)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

U valt onder het oude stelsel van studiefinanciering. Dat blijft zo. Er is geen keuzemogelijkheid t.a.v. oud of nieuw. Je valt onder het oude of nieuwe systeem of niet.
fisbel