Als éénmanszaak slecht bereikbaar. Wat zou de oplossing kunnen zijn om dit te verbeteren?

Als kleine ZZP'er ervaar ik het zelf ook dat ik slecht bereikbaar ben. Even los van het feit dat ik alleen mijn GSM nummer vermeld heb. Ondanks dat ervaar ik toch regelmatig dat ik een oproep mis...

Wat zou een oplossing kunnen zijn om de bereikbaarheid te vergroten. Zonder direct een full-time telefoniste, of secretaresse in dienst te hoeven nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless wat voor een bedrijf heb je, wilde ik al zo lang vragen.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je net een berichtje gestuurt met een antwoord op deze vraag. Lijkt me in deze vraag niet van belang als ik dat hier meld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha eddijst... Ook ik ben nu benieuwd geworden :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: Mooi...

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook bevriend met een zzp’er die hetzelfde probleem ondervond omdat hij op verschillende locaties werkte omdat hij een timmer/aannemingsbedrijf heeft.

de oplossingen waren alternatieve communicatie kanalen.
dus registreerden we het domein: timmerbedrijf.nl en had ik een kleine site site voor hem gemaakt met daarop een contact formulier.
erg simpel was dat. Gewoon met de velden "naam" "email" "telefoonnummer" en "opmerkingen".
en daarbij stond dan dat er binnen 24 uur contact werd opgenomen. hij kon dus elke avond inloggen op de server en alles vanuit mysql exporten als een excel bestand om een overzicht te krijgen van mensen die interesse hadden in zijn diensten en de volgende dag contact met hun op te nemen.

verder ook een mail server voor hem gekoppeld aan het domein met de volgende adressen.
info@timmerbedrijf.nl
stage@timmerbedrijf.nl
directie@timmerbedrijf.nl
@timmerbedrijf.nl

en een webmail opgezet zodat hij vanaf de meeste plekken waar internet is kan inloggen.

in het begin was hij sceptisch maar na verloop van tijd zag hij in dat het allemaal wel werkte. hij vermelde ook vaak in advertenties dat hij mocht hij telefonisch niet te bereiken zijn en je hem toch nodig had je altijd een mail kon sturen naar @timmerbedrijf.nl
en het bereik wordt groter dus uiteindelijk heeft het ook meer klandizie opgeleverd voor hem.

Toegevoegd na 5 minuten:
zie de bron voor een voorbeeld van een contact formulier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan een contact formulier heb ik nu nog nooit gedacht voor mijn website. Maar zal eens contact opnemen met mijn vaste webdesigner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat binnenkort de contact pagina omzetten naar een contactformulier...

Andere antwoorden (5)

Je zou met een bedrijvenpark aan de slag kunnen gaan. Dan huur je een kantoor, waarbij er per x kantoren een secretaresse zit die alles voor je doet wat een secretaresse hoort te doen.

Kost natuurlijk wel centjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar had ik ook al aan zitten denken. Maar minimaal 2500 euro in de regio vind ik nog een beetje te veel van het goede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat is nog best veel geld ja....
Online telefoniste service is wellicht de oplossing. Een paar voorbeelden:

http://www.teleservice.eu
http://www.phonecare.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eenmansbedrijfje heeft grote voordelen en grote nadelen.
De bereikbaarheid is zo een nadeel.
Iedere klant of toekomstige klant denkt dat je een kantoor hebt, waar je altijd even naar toe kan bellen.
Ze denken dat daar altijd iemand zit te wachten naast de telefoon.
Ook bij ons was dat zo, zit u dan niet op kantoor , vroegen ze dan, ik heb een vraag over een offerte?
Ze dachten ook altijd dat je thuis was, maar dat er ook gewerkt moest worden hadden ze geen erg in.
Technisch is er tegenwoordig wel wat op te lossen, ik zag al een goed antwoord hier, even verder uitzoeken hoe het zit en wat het kost, want oproepen missen kost ook geld.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is vooralsnog de reden dat ik alleen maar met mijn GSM werk. Sinds een week is er wel een vaste lijn, maar dat duurt nog wel even voordat die bekend is. En die schakel ik vooralsnog even door naar mijn GSM... Het probleem dat je omschrijft herken ik maar al te goed. En mijn vaste klanten weten dat ze het beste altijd na 14 uur kunnen bellen...
Toen ik zelf nog een eenmanszaak had gebruikte ik naar grote tevredenheid de antwoorddienst van YourConnection.

Hoe het werkte: ik had mijn persoonlijke nummer bij YourConnection in mijn mobiel gezet in plaats van het nummer van de voicemailcentrale. Werd ik gebeld en stond mijn telefoon aan, dan kon ik zelf opnemen. Stond mijn telefoon uit of nam ik om wat voor reden dan ook niet op, dan werd het telefoontje vanzelf doorgeschakeld. Het kwam dan binnen bij een telefooncentrale, waar keurig met mijn bedrijfsnaam werd opgenomen, net zoals een fulltime telefoniste zou doen.

Via de website kon ik scripts maken met het verhaal dat de telefoniste bij bepaalde vragen moest vertellen. Bijvoorbeeld: "mevrouw Q is op dit moment niet bereikbaar, kan ik een boodschap aannemen", maar ook "mevrouw Q is met vakantie, vanaf 3 september is ze weer beschikbaar." Back-up scripts konden ook, bijvoorbeeld voor de klant die zei dat het wel heel erg dringend was (die wil je niet zomaar afpoeieren). Ook kon ik via internet de gesprekken terugluisteren, dus ik had controle over de kwaliteit. En dat terugluisteren hoefde niet elke keer (dat kost toch tijd), ik kreeg automatisch een e-mail met de contactgegevens van de beller en wat ze gezegd hadden.

Het werkte perfect, ik kon gerust mijn telefoon uitzetten als telefoontjes niet gelegen kwamen, zonder daardoor potentiële klanten kwijt te raken. En ze blijven nog een paar uur na normale kantooruren zitten, dus iedereen was onder de indruk van mijn grote bereikbaarheid zonder dat ik daarvoor mijn privéleven moest opgeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, ook handig om te weten: ze hanteren daar een tarief per afgehandeld telefoontje (hoe meer, hoe goedkoper per gesprek), en geen abonnementskosten. Wel eenmalig 100 euro om je in te schrijven, je moet dus goed bekijken of je dat eruit krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het eens gaan bekijken...
Een website nemen met gastenboek en elke avond controleren.