Wat voor voordelen brengt vvv bon?

Wat voor voordelen brengt vvv bon eigenlijk?
Bijvoorbeeld. ik betaal iemand voor zijn dienst, dat doe ik via vvv bon. Wat maakt dat anders dan als ik gewoon letterlijk geld meebetaal?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik doel op wat voor voordelen het brengt als ondernemer die dienst betaalt met vvv-bon. Wat levert dat op voor de ondernemer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ik me ook meermaals afgevraagd; ook bij andere bonnen/giftcards. In principe komt het neer op het volgende:
"Alsjeblieft, voor je verjaardag!"
- "Wow! Vijftig euro! Dankjewel! Kan ik goed gebruiken voor een nieuwe broek!"
"Ehm... je mag het alleen voor het theater gebruiken..." Het enige dat ik me kan bedenken is dat cadeaubonnen/giftcards prettig zijn voor mensen die (om de goden mogen weten welke redenen) geen geld willen geven en geen zin/tijd hebben een écht cadeau te bedenken.
Ik blijf het vreemd vinden en vind het waardeloze een waardloos cadeau...
bamibal
8 jaar geleden
Mee eens, maar als je geld geeft verdwijnt het vaak in de "huishoudpot". Met een bon word je gedwongen het uit te geven aan een specifiek doel.
Maar het blijft het inwisselen van iets dat je overal voor kunt gebruiken voor iets dat je beperkt kunt gebruiken.

Het beste antwoord

Het voordeel ervan is, is dat jouw geld wordt uitgegeven bij de specifieke zaken welke zijn gekoppeld aan een VVV bon. Je gaat ook op zoek naar winkels welke de VVV bon accepteren. Een soort reclame eigenlijk. Je kan er verder niets mee dan daar inleveren terwijl het wel dezelfde waarde heeft als gewoon geld.

Als je bv schoenen wilt kopen en je hebt een VVV bon, dan ga je naar de specifieke schoenenzaak waar je ze kan inleveren. Ook al heeft de concurrent exact dezelfde schoenen voor dezelfde prijs of misschien zelf iets goedkoper, dan nog ga je naar die VVV schoenenzaak. Voor jou heeft het geen voordeel, misschien zelfs wel een last, maar voor de ondernemer wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor ondernemend Nederland kan het een voordeel zijn inderdaad.
Het is ook het enige voordeel dat ik me kan bedenken, van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor voordeel brengt dat voor de ondernemer? Dat is wat ik graag wil weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals ik hierboven heb beschreven, je wordt gelokt naar de betreffende winkel. Niet alle winkels accepteren VVV bonnen. Dus als jij als ondernemer bent aangesloten bij de VVV, krijg je dus ook klanten met een VVV bon. Voorbeeld: Pietje heeft een schoenenzaak, Jantje ook. Alleen Jantje is aangesloten bij de VVV. Dan gaan de klanten met een VVV bon naar Jantje en niet naar Pietje. Leuk voor Jantje, balen voor Pietje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Splii
Een ondernemer weet zeker dat het geld dat aan een cadeaubon is uitgegeven bij een aangesloten ondernemer wordt gespendeerd.
Wanneer je geld krijgt in plaats van een cadeaubon kan dat ook aan andere zaken worden besteed. Het is maar een miniem voordeel hoor.
Dan heb je het over een enkeling die én de cadeaubon in jouw zaak besteed én het geld normaliter ergens anders aan zou uitgeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mmm oke. Is er niet een belasting voordeel voor ondernemer of diegene die vvv bon heeft ontvangen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee,vanaf 1 januari 1997 is dit niet meer het geval.