wat is een goede ofline promotie actie om je website te promoten

ik bedoel een actie waardoor ik gegevens kan ontvangen waardoor ik een klanten database kan opbouwen, bijv. door een prijsvraag uit te schrijven en om te antwoorden moet je eerst inschrijven. Weet iemand een goede promotie/marketing actie die veel mensen aan trekt. het is voor een restaurant

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een advertentie zetten in een lokaal blaadje waarin staat dat als je naar de website gaat, je daar een leuke waardebon (bv 2 personen eten voor de prijs van 1) kunt uitprinten. Om dan de bon daadwerkelijk te kunnen uitprinten vraag je de mensen om zich te registreren, natuurlijk netjes volgens de richtlijnen, waarbij ze ook kunnen aanvinken of ze een nieuwsbrief willen ontvangen. Als de mensen vervolgens naar het restaurant komen met de bon is er nog een tweede kans om ze zich te laten registreren op de website, bijvoorbeeld door een spaaractie op te zetten. Je kunt dan denken aan: 9x eten, 10e keer gratis, waarbij mensen niet met onhandige spaarkaarten hoeven te werken, maar met een online "spaarkaart" waarbij bv het bonnummer (dit moet vanzelfsprekend wel uniek zijn) moeten invoeren en de datum van het bezoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Posters ophanen in het venster van het restaurant, op straat, flyers uitdelen, reclame maken op tv, in de krant of op de radio, ik wil je spotje wel inzingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste de vraag: Wat wil je met deze gegevens doen? Aan het verzamelen van persoonsgegevens zijn namelijk nogal wat regels verbonden. Om enkele te noemen:

Je mag persoonsgegevens alleen verzamelen en verwerken als daar een goede reden voor is. Of als de betrokken burger toestemming heeft gegeven voor het gebruik van zijn gegevens.
Je mag niet meer gegevens verwerken dan strikt noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld
Je mag de gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk,
Je moet passende technische en organisatorische maatregelen treffen om de gegevens te beschermen.
Je moet de verwerking in veel gevallen melden
Je moet de betrokken burger in principe altijd informeren over de gegevensverwerking.

Dus als je een actie op touw wilt zetten om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen dan zul je hier een goede reden voor moeten hebben en dit duidelijk moeten maken aan de doelgroep die je bereikt.

Stel je wil een prijsvraag uitschrijven om bv e-mail adressen binnen te krijgen om vervolgens via een nieuwsbrief de mensen je aanbiedingen voor het restaurant aan te bieden dan zul je dit in de prijsvraag voorwaarden moeten vermelden.
Verder is het ook zo dat je tegenwoordig niet zomaar meer mensen een (e-mail)nieuwsbrief mag sturen omdat dit ook wettelijk is geregeld om zo te voorkomen dat e.e.a. als spam wordt verstuurd / gezien.

Dus ja; een advertentie, posters, huis aan huis folders met daarin een aankondiging voor een prijsvraag mag mits deze prijsvraag voldoet aan de wettelijke voorwaarden. Want ook voor het uitschrijven van prijsvragen zijn wettelijke regels aan verbonden.