wat gebeurt er met intellectuele eigendom van een bedrijf, nadat dit bedrijf vrijwillig (dus niet door faillissement e.d.) ermee stopt?

Wat ik bedoel is: op wie gaat het intellectuele eigendom over. Of mag na de sluiting van het bedrijf, ieder die dat wil de ideeen, foto' s en teksten gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke rechtsvorm had het bedrijf?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is niet van belang,bij een bv wordt het eigendom van de aandeelhouders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@theod, dat lijkt me juist wel van belang. Bij een eenmanzaak is er geen scheiding tussen de zakelijke en privevermogens, waardoor de vermogensrechten bij mijn weten altijd bij de natuurlijke persoon hebben gezeten, i.t.t. bij een BV. In de rechtspraktijk lijkt me dat een relevante vraag eerlijk gezegd...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een eenmanszaak.

Het beste antwoord

Het intellectueel eigendom van een bedrijf gaat niet verloren bij het opheffen van een bedrijf, het blijft eigendom van de eigenaars van het opgeheven bedrijf danwel van de makers van het intellectueel stuk, dit is afhankelijk van hoe het beschreven is bij de opheffing van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat om een eenmansbedrijf.
ronron1212
9 jaar geleden
dan blijft het bij de eigenaar