Kan ik zakelijk geld overmaken voor mijn prive auto aanschaf?

ik heb een auto nodig om daar te komen maar wil hem niet in de zaak hebben en prive kan ik hem nu niet betalen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je een bv hebt is het mogelijk om van je bv geld te lenen voor het kopen van een auto,gewoon en leenovereenkomst opstellen geld overmaken en klaar, je moet wel rente berekenen om aan de eisen van de belastingdienst te voldoen. Je accountant kan je er verder alles over uitleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt geld overmaken naar prive, als jij die beslissingsrecht hebt, alleen wordt het dan wel aangemerkt als prive-opname, of inderdaad via een soort leningconstructie. Bel je boekhouder morgen. Die weet het beste jou situatie en kan je een goede constructie voorleggen. Maar waarom wil je hem niet op de zaak hebben?