Echtpaar heeft een VOF, kunnen ze een 3e BTW nr aanvragen voor zonnepanelen?

Echtpaar heeft een VOF , beiden hebben al een btw nummer, ze willen prive zonnepanelen aanschaffen en de btw aftrekken en gebruik maken van de kleine ondernemers regeling , kunnen ze een BTW nummer aanvragen en gebruikmaken van de kleine ondernemersregeling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, kan niet. Je mag maar EEN eenmanszaak OF VOF op je naam hebben staan, en per bedrijf/persoon mag je maar 1 BTW-nummer.

Je zou eventueel wel een andere rechtsvorm kunnen kiezen, een B.V., of een Ltd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ltd is een Engelse bv. Dus niks van doen met de Nederlandse regelingen
ronron1212
9 jaar geleden
Mariusjr heb je een linkje van je uitspraak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, heb ik niet. Het is gewoon eigen ervaring, toen ik EZ had, en daarna nog een VOF begon. Dat kon dus niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Lees deze even
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/ondernemers/2e-btw-nummer-bedrijfsactiviteiten.457559
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hm... daar kan ik niets mee. Heb ik niet veel verstand van. Ik praat alleen vanuit mijn eigen ervaring hier, en ik moest toen met mijn eenmanszaak stoppen, anders kon ik de VOF niet beginnen. Ik heb die bericht wel gelezen van de vraagsteller, en die zegt eigenlijk hetzelfde, hij kon geen 2e EZ beginnen, maar vervolgens heeft hij het over een andere handelsnaam. Dus blijkbaar kan je wel met 1 eenmanszaak een 2e handelsnaam beginnen, en daar een apart BTW nummer voor aanvragen.
Dit gaat buiten mijn ervaringsdeskundigheid. Dat is nieuw voor mij. Wel vreemd dan dat de kamer van Koophandel mij daar niet van op de hoogte bracht toen, en dat ik dan moest stoppen met mijn adviesbureau, voordat ik met de winkel kan beginnen.
Het zou misschien kunnen dat adviesbureau en winkel TE verschillend waren om dat onder 1 EZ te doen. Dus wellicht dat het afhankelijk is van de bedrijfsactiviteiten die je wilt doen.
In dat geval is de Kamer van Koophandel dus de juiste instantie die hier dan licht op kan werpen.
ronron1212
9 jaar geleden
Lijkt me toch heel duidelijk wat er in de link staat.