kan een siamese tweeling een eenmanszaak openen?

kan een persoon die eigenlijk 2 personen zijn een eenmanszaak openen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
jc54
9 jaar geleden
Hoe krijg je het verzonnen..............?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik voel de volgende al aankomen ;-)
Wat gebeurt er als de helft van een siamese tweeling tot een
gevangenisstraf (of tot de doodstraf) word veroordeeld?
Poet
9 jaar geleden
Ja en ben je dan een meerpersoonshuishouden voor de gemeentebelastingen en belasting? Etc..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ge moet nu toch toegeven dat het een goeie vraag is 8p
Amadea
9 jaar geleden
@iHave: dat is geen dilemma want de ander is sowieso medeplichtig. Hij of zij had de twin moeten beletten de misdaad uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is het eenvoudig: De Siamese tweeling zal bij de gemeente worden aangegeven als twee aparte personen, dus ze hebben elk een aparte identiteit in de zin van de burgerlijke stand, een eigen sofinummer, ID, belastingplichtig, enz., dus kunnen ze niet optreden als 1 (rechts)persoon. Als ze niet worden aangegeven als twee aparte personen bij de burgerlijke stand (zo dat al zou kunnen), dan is het volgens mij geen Siamese tweeling meer. Dan heb je 1 persoon met wat extra ledematen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha mooie vraag!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is wel degelijk een bekend dillema. Een siamese tweeling is niet altijd gelijktijdig wakker, of zich ervan bewust wat de ander doet. Daarnaast kan de een gepoogd hebben de ander te stoppen of kan de actie zo snel zijn dat ingrijpen niet mogelijk was. Daarnaast kan medeplichtigheid minder zwaar wegen. Als de een dus levenslang zou krijgen en de ander 20 jaar, wat dan?

Het beste antwoord

Ja hoor, een eenmanszaak hoeft maar op 1 naam geregistreerd te zijn.
Dat de ander altijd mee moet, dat moeten ze onderling uitvechten.
Bovendien mag je ook gewoon personeel hebben als eenmanszaak.

https://www.ondernemersplein.nl/artikel/de-eenmanszaak/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Duidelijk antwoord en bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku voor je antwoord