Een crediteur heeft ons een betalings voorstel gedaan, wij hebben daar al een termijn op betaald en hij komt daar nu op terug. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Dus als hij een voorstel doet, en je stemt daar mee in, dan zit je er beiden aan vast. Ook al heb je niet impliciet ingestemd, maar een handeling verricht (zoals een betaling) dan kan hij daaruit opmaken dat je instemt.
Maar: je recht hebben is nog niet altijd hetzelfde als je recht krijgen.
Stel je dus vriendelijk maar beslist op het standpunt dat er een overeenkomst is, die alleen maar mag worden herroepen op grond van dwang, dwaling of bedrog, dan wel significant gewijzigde omstandigheden. Dat doet zich hier niet voor.

Toegevoegd na 48 seconden:
Moest zijn: expliciet (nadrukkelijk) ingestemd.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je teusvh