Ik wil een kroeg beginnen, mag ik mijn eigen bierprijs bepalen?

Staat det wettelijk vast gelegd? Stel ik wil mijn bier voor 1 euro per glas verkopen mag dit zomaar. Kan ik dan een rechtzaak verwachten vanwege oneerlijke concurrentie?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In Nijmegen heb je het euro cafe dus je zal de prijs wel zelf kunnen bepalen. Vaak zijn cafe's eigendom van een bierbrouwer en dan bepalen zij vaak de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja wat je wil. Je zult zelf we tot de conclusie komen dat je van de omzet van bier en andere drankjes al je kosten ook nog moet betalen naast de inkoop
ronron1212
13 jaar geleden
Dat mag je helemaal zelf bepalen en ik denk dat je een uitstekende formule hebt als je bier voor een euro of minder verkoopt. De inkoop is dubbeltjeswerk, dus de marge is groot. Je ziet vaak dat jonge mensen zich in een goedkope kroeg of thuis "indrinken" om vervolgens in een dure tent bijna niets meer te consumeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker als het bier door een brouwerij geleverd wordt, kan je niet elke prijs vragen welke je zelf goed dunkt (ze leveren dan gewoon niet meer). Buiten dat zul je ook wat willen verdienen, anders is het snel afgelopen met je kroeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bierprijs word vaak bepaald door de brouwer. Zo zijn er bijv. ook geschillen ontstaan met Heineken en Sjoerd Kooistra (die is inmiddels dood) omdat Kooistra tegen de prijs van Heineken aan schopte gezien deze brouwer de prijs oneerlijk omhoog schopte en duurder maakte dan voor particulieren.

Je hebt wel een drankvergunning nodig. Mogelijk staan hier ook nog regels in. Maar ik zou gewoon goedkoper inkopen bij de groothandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag je zelf bepalen .
Maar of het zo handig is om het te doen dat is punt 2 .
Als je het doet dan wordt je winst marge wel heel klein en dan moet je echt moeite ervoor doen om aan jouw betalingsverplichtingen te voldoen .